Gå til innhold

spm ang fradrag for "dagmamma" post 3.10 i selvangivelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke en fulltidsstilling, men jobber fast lørdager. Er i tillegg student.

siden mai 08 har et familiemedlem passet datteren min når jeg har vært på jobb og skole. Jeg inngikk en avtale med å betale 2000 i mnd for det. Jeg regner med at jeg kan få fradrag for dette. Dette skal føres på i selvangivelsens post 3..2.10. Jeg finner ikke noe slik post i min selvangivelse?! Hvor kan jeg føre på dette da?

I tilleg har jeg også betalt 6800,- til veldedige formål, hvor kan jeg føre på det?

Tusen hjertelig takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikkje ført opp dagmamma utgiftene dine hvis ikkje dei du har betalt til skattar. Tar dei det svart så kan du ikkje føre det opp.

Det med vedledige formål veit eg ikkje dessverre......

Skrevet

At den som mottar pengene ikke skatter for det er ikke ditt problem. Du fører opp beløpet under post 3.2.10 i selvangivelsen. Hvis du leverer via altinn skriver du inn 3.2.10 der det stårr "Gå direkte til" og legger til denne posten.

Gave til veldedig organisasjon fører du opp i punkt 3.3.7 i selvangivelsen, også her må du legge til denne posten på samme måte som over.

Hvis du leverer på papir:

På "baksiden" av selvangivelsen er det plass til å sette opp poster som ikke er oppført fra skattekontoret. Da skriver du bare opp post 3.2.10 Fradrag for kostnader til pass og stell av barn (foreldrefradrag) og refererer til hvordan du kom fram til kostnadene under post 5.0 eller på et eget ark. Det same for punkt 3.3.7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...