Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke matlyst what so ever. Eksen skal lage så håper noen kommer med noen gode forslag. Siden jeg slipper å lage det selv:-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arvingen liker ikke pølse:-/ Hørte godtut, da.

Skrevet

Urtemarinert laks i folie. Har i en blanding med smør, litt hvitløk og litt sitron i folien også. Poteter og en klatt rømme. ;)

Skrevet

Kyllingfilet strimlet i saus av creme fraiche, krydret med karri og hvitløk, ris og rundtstykker til. Tror jeg.

Skrevet

Det der er ikke vanlig kost hos oss. Hvor finner dere slike oppskrifter, eller bare finner dere det på selv?

Går for det meste i kjøttkaker, sei, ur, koteletter, flesk, lapskaus etc. her. Og hjemmelaget pizza/lasagne/taco på helgen. Veeeldig oppfinnsomt.

Tror ikke eksen har sett en boks med creme fraiche en gang, eller laget noe middag med det tilbehøret:-O

Skrevet

Da synes jeg det er på tide å fornye seg. ;) Her er det helt vanlig kost også. :)

Skrevet

Det har du nok helt rett i, er jeg redd:-)

Skrevet

Skal grille BBQ marinert kyllinfilet med ris, salat og saus til.. Yummi..

Skrevet

Vi tar`n helt ut idag, med taco... Fordi vi fortjener det:) Igår hadde vi tikka masala:)

Skrevet

Tøysetipp (om en av de senere kommentarene var til meg): jeg får som regel en oppskrift og om jeg liker den finner jeg på egne varianter etterhvert. "Lærte" den her på dib, men da skulle det vårløk, laks og reker oppi creme fraiche-sausen og pasta ved siden av. Kjempegodt. Og jeg hadde hørt mye om creme fraiche på forhånd, men aldri prøvd selv. Men da er jo en slags hjemmelaget saus gjort på 1-2-3 så den er en av mine nye kjøkkenfavoritter, hehe.

Jeg suger derimot på tradisjonsmat, utover kjøttkaker er det ikke mye jeg kan. Er oppvokst på hjemmeoppfunnet mat også og tradisjonskost fikk vi bare hos farmor/mormor, så jeg er nok litt miljøskadet.

Forøvrig godt med noe stekt (marinert?) kjøtt ala svinebiff/kyllingfilet/koteletter med salat (trenger ikek være grønn - jeg lager som regel av (cherry-)tomat, agurk, gulrot, paprika, uten den obligatoriske grønnkvasten oppi) og (hvitløks-)brød til. Og evt en rømmedressing (rømme blandet med karrisauspulver funker feks kjempefint, eller disse ferdige dipmixene som står i potetgullhylla).

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Tenkte å lage en kyllinggryte med kesam og grønnsaker.

Veldig enkelt!

Stek kyllingfilet i terninger

Stek finhakket løk, paprika, tomat, evt andre grønnsaker

Ha over en boks kesam

Ha over 2 dl vann + buljong

Krydre med pepper, paprikakrydder, hvitløkskrydder

La trekke på svak varme i 5 min

Server med ris og salat

Skrevet

Wok med oksekjøtt, sukkererter, paprika, purre, hoi-sin og hvitløkssaus og nudler. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...