Gå til innhold

Tips til å komme igang... =o)


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

jeg fant dette på nettet.. Litt forskjelligt.. Men jeg tror ikke at noe av det fungerer hvis en ikke er moden og klar for det.. Men er en moden, så vil nok noe av det hjelpe en på vei, kanskje... Tror ikke jeg orker å utføre alt det som står her.. Men jeg tar modningsakupunktur da, har litt troen på det... Å det skader jo ikke å ete kumle og grøt med masse kanel.. hehe.. ;)

 

Jaja, her er i vertfall det jeg fant... (jeg vil ikke gå god for noen av de tipsene, jeg har bare kopiert de.. Så får hver enkelt bestemme hva de vil prøve..) ;)

 

 

 

Tips og råd som skal fremskynde fødselen:

 

 

* Zoneterapi

 

Hypofysen finnes under foten både på høyre og venstre storetå på midten av tåen – punkt A.

 

Eggestokkene finnes på punktet under foten 1/3 del opp fra hælen i midten på både høyre og venstre fot – punkt B. Dessuten sitter punktet på oversiden av foten like ved hælen, på samme side som din lilletå. Hvis du tar fatt i hælen, så er det ca. 2 fingre opp – punkt C.

 

Livmor finnes på oversiden av foten - på samme side som din storetå ved hælen. Ca 2 fingre oppe over hælen sitter punktet - punkt D.

 

Der er 3 gode teknikker man kan benytte.

 

1) Man masserer med tommelfingeren det ømme stedet med sirkelbevegelser

2) Man holder et fast trykk i 1-2 minutter

3) Man bøjer og strekker sin tommelfinger over sonen

 

 

* Rie kake

Skal ha en effekt pga. at ingrediensene setter i gang tarmsystemet, som dermed kan stimulere livmoren til å lage rier. Hvis den ikke virker så er ventetiden i alle fall gått med litt fortere.

 

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

 

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

 

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

 

Til sidst røres rosinene i.

 

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

 

 

* Ta lakserolje

(det prøvde jeg med min første og han kom 2 dager etter.. Men det var ikke et koslig alternativ.. men jeg slapp klyster på sykehuset i alle fall da)

 

* Drikke bitter Lemon

 

* Ta GLA kapsler,

skal modne livmorhalsen

 

* Ha sex,

naturens egen måte å modne livmorhalsen på..

 

* Kjøre fort i fartsdumper og hoppe tau..

prøvd ut.. hadde 5 cm åpning etter et par timer med hopping jeg

 

* FødePizza nr 1

 

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

 

--- La deigen heve ca. 30 min.

 

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

 

--- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

 

 

* FødePizza nr 2

 

Pizzadeig:

3 dl vann

3ss olje

1 pk gjær

1ts salt

ca 500g hvetemel

 

--- Varm vann og olje til 37 grader, og bland sammen med resten av ingrediensene. Kna deigen godt, og hev til dobbel størrelse.

 

Pizzafyll:

4-500g kjøttdeig

4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!)

salt

pepper

chilipulver

1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset)

1 boks sjampinjong

1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)

oregano

revet jarlsbergost

 

--- Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver. Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min.

 

 

* Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.

 

Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte.

Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen.

Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene.

 

Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner.

 

Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.

 

 

* Vaske vinduer/trapper/gulv.

* Et glass vin.

* Biola.

* Mini-klyx.

 

* Gå tur!

Vær aktiv. Dette kan hjelpe til at babyens hode festes, og starte rier.

 

* Oljer

Bl.a. Hjulkrone (borage) olje, nattlysolje (se også nedenfor) og solbærolje, kan brukes for å åpne og mykne livmorhalsen/munnen, og øke fleksibiliteten i underlivet. Du kan svelge kapslene, eller putte en eller to i vagina så de smelter. Brukes kun direkte på livmormunnen hvis vannet ikke har gått. Men disse kapslene vil ikke starte fødselen, kun forberede livmorhalsen/munnen.

 

 

* Nattlysolje

Selges i helsekost foretninger.

Skal taes en om morgenen en midt på dagen og en om kvelden. Men de virker ikke om en ikke er helt moden. Å en må ikke lekke fostervann.

 

* Bringebærblad te

Fåes som te eller kapsler (sistnevnte mer effektivt). Bidrar til utvidelse av både hud og livmor. Drikk 2-3 kopper te dagen 1-3 uker før termin. Kan også bidra til å gjøre fødselen enklere og mindre smertefull.

 

* Kumin te

Dette er brukt av jordmødre i latino kulturer. Tradisjonelt ble en rå bit av potet puttet oppi teen, men grunnen til dette er ukjent.

 

* Rømmegrøt og Bitter Lemon

Rømmegrøt fra Fjordland med et ekstra beger med seter rømme. Spis så mye du klarer+ litt til. Drikk deretter Sweppes Bitter Lemmon, drikk masse. Så gå en tur i trapper eller en vanlig god gå tur.

 

* Ananas

Hvis det ikke gir deg halsbrann - er ananas kjent for å starte fødselen.

Men det er kun frisk ananas som funker da det kun er frisk ananas som inneholder enzymer som fungerer. Jeg har forresten funnet et naturprodukt som heter enzym complex og det inneholder det enzymet fra ananas.. så jeg skal prøve det. Hvis du skal spise frisk ananas, må du spise ca 7 kg

 

* Stimuler brystvortene

Dette er den sikreste formen for å sette i gang fødselen, fordi den bruker morens naturlige oxytocin. Hold varme kompresser mot brystene, og bytt på å stimulere hver brystvorte, evt bruk brystpumpe, i 15 min til riene starte.

 

* Akupressur

 

Trykk med hånd eller finger i stedet for nåler er akupressur.

 

Punkt A – det beste punkt til å sette fødslen i gang – punktet er på lilletåens utvendige side bak neglefalshjørnet.

 

Punkt B – aktiverer livmoren – beliggende mellom i fordypningen mellom den utvendige ankelkno og achilles-senen, på der hvor ankelknoen slutter. ( jeg oversetter fra dansk... jeg vet ikke helt hva ankelkno er på norsk )

 

Punkt C – mellom tommel- og pekefinger i svømmehudsfolden, hvor tommelfingerspissen rører høyre håndrygg – hjelper også med igangsetting.

 

Du finner punktet og presser forsiktig i 25-30 sekunder, hvor du gradvis øker trykket til det er fast. Deretter skal du holde på punktet i 2-3 minutter og slipper langsomt igjen.

 

* Sterk kaffe

Dette skal fungere da koffeinet setter i gang magen og fordøyelsen, noe som også kan sette i gang fødselen.

 

* Tonic

Finn en Tonic som inneholder kinin –”kinin (peruansk indianersprok): det viktigste av de såkalte kina-alkaloider, som fremstilles av kinabark fra kinatrærne. Har vært anvendt til forebyggelse og behandling av malaria, men har nå mindre betydning etter fremkomsten av mer effektive midler. Fremmer en allerede påbegyndt fødsel, men kan ikke fremkalle abort.”

 

* Bio Gladin

Selges i helsekost foretninger.

Kapslene inneholder de samme stoffene som er i sæd. Svelges hele og tas flere ganger for dagen.

 

* Lakrisrot-te

skal vist også ha en viss effekt, men rådes ikke til å inntas før nært termin..

 

* Sannes te

samme som over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...