sissy82 Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 hei hei jeg har fått meg jobb i begynner fasene er det kun opplæring og jeg kunne være tilkallings vikar. og det er en del syke der og de trenger folk der ofte. har ikke fortalt jobben at jeg er gravid ennå. de har skrevet på kontrakten min at jeg kan jobbe frem til august og eventuelt vidre etter det. jeg har termin 12.12 .09 må man jobbe i strekk 6 måneder?? hva hvis jeg får bekkenløsning som jeg hadde med de 2 andre barna mine.. hvor lenge må man jobbe for at man kan jobbe seg opp til foreldre penger?? kan jeg sykemelde meg evetuelt om jeg får bekkenløsning? snakket med en annen vennine og hun sa hun hadde bare jobbet i 2 dager der hun jobbet og nå er hun sykemeldt og mener da at en sykemelding er det samme som og jobbe og hun hadde da krav på foreldre penger. er dette riktig??? hvordan er det da med fars permisjon??
lillejenta2 Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Hei. Du må ha jobbet seks av de ti siste mnd før du går ut i permisjon for å få foreldrepenger. Du trenger ikke å obbe seks mnd i strekk og det er ikke noe krav o at du må ha fast stilling. VIkariater, engasjementer og andre arbeidsforhold teller med. Sykepenger teller og gir opptjeningsrett. Du må ha tjent minst 17 564 kroner fordelt på disse seks mnd. Så lenge mor har opptjeningsrett får far pappakvoten. Har ikke mor opptjeningsrett går far glipp av pappaukene. Men gitt visse kriterier kan far da hoppe inn i foreldrekvoten på 29 uker (blir 27 uker etter 1. juli). Da må mor gå ut i minst 75 prosent stilling eller være heltidsstudent. Ler mer om dette på nav.no og lanekassen.no. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå