Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 barnehagen her er stengt i 2 uker så har satt opp 2 uker til i tillegg, sa da går hun 4 uker sammenhhengende ferie. synes dere det er passe eller litt lite?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Min jente skal ha tre uker, jeg syns det er altfor lite :-( Men må man så må man :-( :-(
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 4 uker er helt greit. Min sin skal også ha 4 uker fastsatt fri, barnehagen krever man tar barnet ut 4 uker sammenhengende. Noe jeg syns er bra! Jeg syns at når det er sommerferie kan barna få litt ekstra fri også, om man har besteforeldre eller lignende kanskje en kan korte ned ukene med 1 dag hos besteforeldre? Det kommer jeg til å gjøre. Skal ha litt fri selv også utenom disse 4 ukene, og de kommer til jeg til å bruke på sønnen min.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 4 uker fordi vi venter baby i juni, om ikke ville han fått være hjemme lenger siden vi har mulighet for det.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Vi jobber jo begge to da, men jeg tar en uke ekstra. er i tillegg høygravid da så prøver å rettferdiggjøre det på den måten. HI
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 i barnehagen ¨vår er det bare 3 uker som må taes ut til sommeren.
Fire småtroll Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Her er barnehagen stengt i 4 uker så der har vi ikke noe valg.. Siden jeg er hjemme i permisjon denne sommeren er det mulig vi tar en tur til Danmark i begynnelsen av august, så da blir det i tilfelle 5 uker ferie på barnehageungene. Skolegutten har vel nesten to mnd ferie.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Hun her blir nok borte fra barnehagen i 10-12 uker. Synes fire uker høres kjempekoselig ut:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 hvordan har dere råd til å ta ut ferie i 3 mnd?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Vi har satt han opp på 3 ukers sammenhengende ferie i juni, men han kommer også til å være mye hjemme sammen med oss i juli. Vi syns imidlertid at det er veldig greit å ha barnehagen tilgjengelig i juli, for da kommer nr 2 - og da kan det være ok både for storebror og foreldre med litt avlastning. Men som sagt, han kommer nok til å være mye hjemme også:-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 å, nå far jeg kjempedårlig samvittighet, mange av dere skal jo ha barna hjemme kjempelenge. er bare at jeg har så mye å gjøre, har ikke pusset opp det nye barnerommet ennå, vi skal ta stua, er høygravid, samt i deltidsjobb. hun er jo aldri i barnehagen lengere enn til halv fire- fire uansett da. HI
Gjest Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Vi sjonglerer, jobber hjemme mens ungen også er hjemme, jobber hver vår ende av døgnet, osv. (Ikke noen besteforeldre-ferie involvert hos oss, men det er jo også en mulighet.)
Gjest Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 Slapp av, jeg (som en av dem som skal ha ungen hjemme lenge) er ikke høygravid, har ikke jobb som tilsier at jeg må være på et bestemt sted til en bestemt tid veldig ofte, og har stort barn som klarer å ordne seg selv i lang tid av gangen, bare det er noe og/eller noen å leke med og noen voksne i bakgrunnet et sted.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Han skal være hjemme hele juli t.o.m 09aug. Jeg aner ikke når bhg er stengt eller åpen (vet bare at det er i juli engang) - planen min har vært slik hele tiden så gidder ikke å sjekke da jeg vet at de er åpne uansett - både før han skal ha ferie og etter ferien... Jeg gjør det fordi juli er for meg en hel mnd fri. Og begynner i ny jobb 10aug - og syns også D kan få være hjemme med meg mens jeg venter på å komme i den nye stillingen. )
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #16 Skrevet 27. april 2009 5 uker skal min ha. syns d e et minimum før en 2-åring. det e heime dem ska være når d e sommar.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 Eldste har 8 uker skoleferie,og minsten skal ha 6 uker ferie fra bhg.
___ Skrevet 27. april 2009 #19 Skrevet 27. april 2009 De får 3 uker sammenhengende i sommer. I tillegg får de 2 uker nå og hadde en drøy uke i mars. Neste ferie blir vel en drøy uke i oktober.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #20 Skrevet 27. april 2009 har sagt opp bhg plassen så jenta på 3 får feri fra 1 mai til hun begynner i bhg i aug. dette er pga jeg skal i permisjon nå å pga huskjøp er hun jemme med meg for å spare penger.. alså 4 mnd ferie
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #21 Skrevet 27. april 2009 4 uker i sommer og så hadde hun 1 uke i påsken og skal ha minst 1 uke til jul. Blir kanskje 1 uke til høsten også. I fjor hadde hun 9 uker hele året.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #22 Skrevet 27. april 2009 Fire uker er vel ganske normalt? Det er jo det vi voksne har i ferie om sommeren? Forstår ikke helt hvordan dere klarer så veldig mye mer. Men fire uker er da bra da. Får kost oss masse da!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #23 Skrevet 27. april 2009 Mine skal ha fire uker sammenhengende. Men kan jo hende det blir mer. Men de fire ukene er det barnehagen måtte vite om. Jeg er alene med barna og pappa'n kan nok dessverre ikke ha dem hos seg. Selv har jeg ferie hele skoleferien. Regner med jeg bruker noen dager der jeg bare har ett av barna hjemme slik at de får litt alenetid med meg også. Blir lite av det i hverdagen. Til HI: Når du er høygravid er det godt å kunne ha barnehagen som støtte- for alle sammen. Hvis du skal føde i sommer er det godt for barnet ditt å kunne være i barnehagen der alt er som før. Da jeg fikk nummer to hadde min eldste ferie. Minsten kom tre uker før tiden. Det var ikke lett. I tillegg lå jeg på sykehuset tre uker før fødsel pga svangerskapsforgiftning. Og pappa'n gikk inn i en psykose. Håper jo selvfølgelig dere slippe alt dette ;-) Men det kan uansett være godt å ha barnehagen der for å skape en rutine for storesøster/bror... :-)
Pengetreet Skrevet 27. april 2009 #24 Skrevet 27. april 2009 2 1/2 måned Jeg er student og vesle frøkna får selvfølgelig også fri like lenge som meg.
hit og dit Skrevet 27. april 2009 #25 Skrevet 27. april 2009 8-10-12 veker. Det er ikkje heilt klarlagt enda. Ho tar ferie enten i midten av juni eller starten på juli, og starter igjen i starten eller midten av september. Eg er student og har lang sommerferie derfor har me muligheten til å gjer dette. Me skal og ha baby i august, og når eg og mallo starter igjen avhenger av når eg kjem meg i form igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå