Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg er 40 kg overvektig... Ønsker meg barn... Er det ok å bli gravid nå? Eller bør jeg slanke meg først?? Bruke 3 år på å bli slank å så bli gravid?? Om tre år er jeg 33 år.... TIPS og RÅD mottas med TAKK!!! Ønsker kun seriøse svar!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Vil tro du bør gå ned en del i vekt først - en graviditet er ganske belastende på kroppen, og faren for å utvikle svangerskapsdiabetes og andre komplikasjoner er større om du er såpass overvektig som du er. Kanskje du kan bruke det som en god motivasjonsfaktor for å komme deg i form? Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre idag:) Bli gravid, jeg syns det kommer før alt annet! Når barnet kommer så er muligheten mye større for at du skal klare å slanke deg fortere. Jeg var selv 100 kg da jeg ble gravid, er 169 høy.. Så det er vel 30 kilo overvekt ifølge den hersens BMIen... Men det som skjedde meg var at jeg første månedene gikk ned 6 kilo i svangerskapet, men la på meg sakte men sikkrrt igjen, men som høygravid var jeg 105 kg. 10 måneder etter jeg fikk barnet mitt hadde jeg gått ned 20 kilo, med hjelp av amming og en litt mer hektisk hverdag enn jeg var vant til.. Jeg gjentar IKKE utsett til i morgen, det du vil og kan gjøre idag!! Slankingen kan komme senere. Viss du føler du har overskudd og vekten ikke setter grenser for hva du kan tilby et barn, da er det ingenting å vente på. LYKKE LYKKE TIL:) Hilsen ei 24 år gammel mamma, med en på vei.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Jeg har startet på 85-90 kg før alle mine svangerskap. Har vært helt frisk og hatt relativt ukompliserte fødsler. Har også blitt gravid på 1 pp alle ganger. HAr gått opp ca 12 kg med hvert barn. Vet ikke om det kunne gått så mye bedre dersom jeg var 50 kg? Men jeg er frsik til vanlig også.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg var også 40 kg overvektig da jeg ble gravid. Begynte å trene regelmessig, var nøye på hva jeg spiste og var aktiv hele dagen. Dagen jeg fødte var jeg startvekt + 4 kg. Var ikke plaget med noe under svangerskapet, lett fødsel, slapp unna plager. Amming og videre morsjon gjode at jeg i dag er normalvektig. Håper du finner ut hva som passer deg best.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Viktig for barnet å bli født inn i en familie med gode og sunde vaner så jeg ville ha begynt en ny og sund livsstil med fornuftig mat og mosjon. Det kan jo ta en stund før du blir gravid så det er vel bare å starte med det også. Lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Tusen takk for svar alle sammen :-) Jeg står forresten på venteliste for fedme operasjon... Hvis jeg tar operasjonen så kan jeg ikke bli gravid før to år etter operasjonen.... :-( Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre... Det ordner seg vell :-) Jeg har en jente på 4 år fra før :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Kjære deg, at jeg er overvektig vil det dermed si at vi ikke spiser sunt i hjemmet?? Det skal jeg love deg at vi gjør! Drikker bare vann, masse salat til middag, kalkun pålegg på knekkebrød osv osv!!! Jeg blir så grådig lei meg når jeg hører at vi blir dømt på den måten!!
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Ok er det jo, plenty av damer som får barn med mange kilo ekstra. Det overvekten kan medføre er at svangerskapet blir mer komplisert - økt risiko for både deg og barnet, men likevel ikke slik at det automatisk blir "farlig." Det kan også være vanskeligere å bli gravid som kraftig overvektig. Et alternativ kan kanskje være en livsstilsomlegging samtidig som dere begynner å prøve på barnelaging?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Det er jo risiko med et svangerskap uansett vekt. Med førstemann så veide jeg 120 kilo ca når jeg ble gravid. var ikke noen komplikasjoner eller noe med svangerskapet. veide vel 150 kilo da ho ble født. med andre mann veide jeg 80 da jeg ble gravid. Og jeg synes faktisk det var et mer slitsomt svangerskap, men det kan jo være fordi jeg hadde ei på 3 år ved siden av som skulle passes på. så lenge formen din er bra, og du spiser noenlunde sunt, så ser jeg ikke noe problem i og bli gravid. lykke til sier jeg
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Jeg syns du skal prøve på å bli gravid jeg! Og så heller se hvordan det går med prøvinga. Det er jo noen som sliter med å bli gravide når de er overvektige. Det er jo selvfølgelig risiko for komplikasjoner i svangerskapet med å være overvektig, men det trenger jo ikke skje. Hvis du klarer å være litt aktiv i svangerskapet og ikke gå så mye opp i vekt så er jo det supert. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå