Tidemann Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Svigermor er av den "gamle"generasjonen(nærmer seg midten av seksti)og vil ikke høre snakk om at folk får vite kjønnet på ultralyd..det er jo helt andre ting som gjelder liksom(helt enig,men jeg kobler ikke de to tingene sammen,at om man vet kjønnet så bryr man seg ikke om helsa..)- vi venter nr tre og vi har lyst til denne siste gangen å vite kjønnet på babyen før den"spretter"ut. Så mitt dilemma er da:skal vi fortelle svigermor om det,eller late som ingenting? Hva ville dere gjort?jeg har ikke trang til å fortelle det til noen,men kan jo godt henne det skjer når man vet det,det har ikke jeg noen erfaring med
Tidemann Skrevet 27. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. april 2009 Det skal også være sagt at de ønsker seg gutt på svigers side,familien har mange pikebarn,dette provoserer meg og får meg til å føle at et pikebarn ikke er like ønsket.trist,derfor håper jeg nesten på en jente til.veldig teit å si,men har uansett guttefølelse,så får vente å se da..
snuffe Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Jeg synes ikke svigermor har noe som helst med å mene noe om hvordan vi velger å gjøre ting i forhold til vårt barn. Vil vi vite kjønn, så vil vi det. Vil vi snakke om ungen vår med kjønnede betegnelser, så gjør vi det. At vi får vite kjønn må hun bare avfinne seg med, og om hun ikke vil vite kjønnet får hun unngå oss frem til termin. Ikke at det ville falle svigermor inn å tro at hun hadde noe med å nedlegge denslags vetoer. Det er ikke hennes anliggende.
Tidemann Skrevet 27. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2009 Hehe,du er heldig du...har aldri hatt teken på svigermødre..så,ja men du har sikkert rett er bare så inni gamperæva lei av å høre kritikk fra henne:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Det må dere avgjöre helt selv synes jeg. Personlig ville jeg vel sagt til svigermor at: "nå vet vi kjönnet, du kan få viite det om du vil". Sannsynligvis blir hun vel så nysgjerrig at den lille minimoralen hun har hatt om at andre ting er viktigere viker litt til siden... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå