Gå til innhold

Slimproppen, hvordan ser den ut???


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske noen slimpropp fra mitt forige svangerskap for to år siden.. Jeg var veldig plaget med utflod, en gulaktig utflod som luktet sursøt... Uken før vannet mitt gikk i uke 32, så øket denne gulaktige utfloden veldig og ble plagsom.. Jeg har egentlig tenkt at denne utfloden kan ha med GBS infeksjonen jeg hadde, som de tror førte til vannavgang.. I dette svangerskapet har jeg ikke vært plaget, og har hatt negative GBS prøver.. Men i uke 32 fikk de positivt utslag på GBS, å etter dette har faktisk denne utfloden komt tilbake, så jeg tror det er en sammenheng med den...

 

Men, tilbake til slimproppen, hvordan ser denne ut?? Konsistens, farge.. etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var grønn/gul og det var liksom bare masse masse slim som kom når jeg tørket meg etter jeg hadde vært på do....

Brukte mye papir og tilslutt var alt borte, mye seigt slim vil jeg si det var. Men hva er gbs infeksjon egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GBS infesjon er en streptokokk B infeksjon... 1 av 3 kvinner har det, så det er helt normalt.. Har lest at 50% av barna kan bli smittet under fødselen, men bare noen få av de 0,5-1% blir alvorlig syke.. Å det dør noen få barn av det årlig..

 

Når vannet mitt gikk i uke 32, så startet ikke fødselen, å jeg lå i 12 dager med antibiotikabehandling, og fikk intravinøst penicillin under fødselen i uke 34.. Det ble tatt prøver av alle "åpninger" hos min sønn for å teste han.. Ale prøver var fine... =o) Nå sier de at hvis jeg skulle føde før uke 37, så skal jeg ha antibiotika under fødselen.. Men jeg er 37 i morgen da.. Det er nok de som er fortidligfødte og svekkede som kan bli så syke at de dør av det.. Så jeg er glad jeg ikke fødte den dagen vannet gikk i mitt forige svangerskap, å han evt hadde blitt smittet..

 

I enkelte land er det vanlig prosedyre å teste alle kvinner for denne infeksjonen.. Hvorfor de ikke gjør det i norge vet jeg ikke.. Er vel både økonomi, og redselen for å gi for mye antibiotika.. Da blir plutselig denne infeksjonen immun, å viss da ikke behandlingen virker på noen, så vil det nok gå ut over flere barn.. Vet ikke om det er derfor, men det er mine tanker.. Jeg har krevd å bli testet tidlig i dette svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes så skummelt ut.... Blir det ikke oppdaget til vanlig hvis man har det da? Bra at alt gikk bra med deg og gutten din da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke prosedyre i Norge å sjekke alle for dette.. Det blir vel helst oppdaget hvis barnet får tegn til infeksjon etter fødselen.. Men stort sett alle av de barna får behandling og blir helt friske!!!!! =o)

 

Som sagt har 1 av 3 kvinner dette, så det er svært vanlig, og svært få barn blir så syke at de dør av det.. Da er det nok snakk om de som er fortidligfødte og kanskje noe svake.. (vet det var en debatt på dette sommeren før jeg ble gravid med mitt forige barn, da hadde så mange som 8 barn dødt av det på et halvt år.. Derfor var jeg litt obs på dette også da..)

 

legen min syntes ikke jeg trengte ta denne prøve denne gangen, men jeg krevde å ta den.. Å jeg kommer til å kreve at de skal sjekke barnet mitt for det etter fødselen, siden jeg nå vet at jeg igjen har infeksjonen i sjeden... men denne gangen er jo barnet mitt mye større, og sterkere enn mitt forige, så jeg ser ikke mørkt på det, å jeg er ikke bekymret for at det skal gå galt... Å det må ikke du heller være.. =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...