Gå til innhold

Alle med to barn, eller flere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det å få nr to i forhold til å få nr en? Jeg er gravid med nr to, og er veldig spent på hvordan det blir.

Min førstefødte krever veldig mye, supersosial, aktiv og mest blid :) Tenk om nr to kommer til å kreve like mye?! Oi...Håper de kan finne hverandre etterhvert da, og leke masse sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 mnd mellom min jente og første gutt. Jeg var så innstilt på å få de tett, at jeg ikke bekymret meg på forhånd. Egentlig er det mest kos. Det negative er at jeg måtte passe henne hele tiden fra lillebroren så hun ikke bet, klorte eller slo. Det var slitsomt i starten. Men bortsett fra det, har det meste gått veldig greit.

Har mange venninner med rundt 2 år mellom ungne. INGEN, bortsett fra meg, hadde tilsvarende problem med at nr 1 bet osv, som meg.

Da nr tre kom, merket vi ikke så mye til han. Han får stort sett være i fred for de to elste.

Skrevet

har fire barn...og har ikke opplevd annet enn positivt at de er flere.

husk på at barna som alt er der får bekreftet mye at du er like glad i de som du alltid har vært=)

husk på at alle må finne sin nye plass i familien, og alle må få bekreftet at de er elsket=)

lag tid til at alle i familien får gjøre det de er opptatt av... og ikke bare ha tid til ny baby=)

masse lykke til=)

Skrevet

Jeg har to tette og fikk rett og slett sjokk når jeg kom hjem fra sykehuset og fant ut jeg sannelig hadde 2 stk barn å ta meg av plutselig, hehe. Jeg var sååå sliten etter en hard fødsel med nr 2 og de første ukene etterpå var tøffe. Sakte men sikkert ble det lettere og lettere og nå begynner de å leke sammen. Den yngste er 2 år og den eldste 3,5 så nå begynner de å kunne leke mer og mer sammen. Jeg har snakket med flere som har to tette (vet jo ikke hvor tette dine er da) og det alle sier at de to første årene er slitsomme men så blir det bare bedre og bedre, for ungene har så mye selskap i hverandre.

Skrevet

Har to jenter med nesten 3 års mellomrom. Når minste var baby var det jo selvfølgelig travelt, det sier seg selv med nattevåk etc og største som krevde sitt på dagen. Så en litt slitsom tid var det jo. Nå er eldste 6 år og minste 3,5 år. De leker kjempefint ilag, men også litt krangling. Men hverdagen er jaggu lettere nå :) Angrer ikke et sekund på at vi fikk to barn, de har så mye glede av hverandre. Og en mor har kjærlighet nok til alle barna sine. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...