Nyttårsbarnet<3 Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Heihei alle sammen:) jeg lurer på en ting.. håper noen har et svar:) far og jeg har lyst til å dele permisjon.. er det mulig uten at det blir krise i økonomien. har han rett på permisjon med lønn så lenge jeg da jobber. kan jeg ta 6 mnd av fødselspermisjonen og far de 4 siste. (hvis vi velger å ta 10 mnd med 100 % lønn.) håper på svar:) klem
Ameli Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Det er slik jeg ønsker det også, og etter hva jeg forstår, er dette fullt mulig. Man må bare huske på å sende inn fordelingen til NAV i god tid før man skal i permisjon. Og huske på å informere begge arbeidsgivere om ordningen, slik at dere begge får intekstgrunnlaget bekreftet av arb.giver. med i papirene.
Nyttårsbarnet<3 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2009 hørtes bra ut:D takk for svar:)
entil :) Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg lurer på om ikke fars arbeidsgiver må godkjenne dette. Sånn jeg har skjønt det så har far rett til 6 uker (10 uker etter 1. juli), ønsker man mer enn det må arbeidsgiver godkjenne det.
Guttemamma75 Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Neida, arbeidsgiver har ingenting han skulle sagt.. Både mor og far har RETT på permisjon så arbeidsgiver kan ikke legge kjepper i hjulene for dette. Far kan fint ta ut mer enn fedrekvoten men da MÅ mor ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå