Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere rutiner på mating når barnet er 3-4 mnd?passer dere på at det går fire timer mellom hver gang de får mat?er det viktig å følge rutiner..når det gjelder mating..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he :-)

Helsesøster her mente faktisk at jeg kunne prøve å skyve måltidene til lillemann slik at han får mat kun hver tredje time (mest for at dette muligens kunne smitte over på natta), men han blir hysterisk (og da mener jeg HYSTERISK) hvis det går mer enn 2 1/2 time mellom hvert måltid.

Så lenge pluggen din virkelig spiser når han får mat og du ikke sliter deg ut med uvettes mye amming så ville jeg ikke tenkt på å øke distansen nei :-)

Skrevet

Her er det lite rutiner når det gjelder mating, det bestemmer gutten min selv, og har alltid gjort det. Kan gå alt fra 1 1/2- 4 timer, dag som natt. Vil han ha mat 1 1/2 time etter forrige måltid, så må han få det, for han hyler som besatt til puppen er framme.

Hadde han fått fast føde eller mme hadde det vel muligens vært annerledes. Men så lenge han kun får morsmelk får han styre selv.

Skrevet

Her må du nok bare se an ungen selv. Jeg har ingen tro på å tvinge fram rutiner uten at de har en funksjon. Gutten vår spiser hver tredje time (ikke om natten) og har gjort det siden han var 3 måneder. Han kan bli ganske sur hvis det går mer enn tre timer så vi gir rett og slett mat mer eller mindre etter klokken, ca hver tredje time på dagtid og da er han fornøyd. Han får dessuten flaske, som jo tar litt mer tid å lage enn å bare rulle ut puppen, så da er det også greit å ikke vente til han er oversulten, men være bittelitt i forkant.

Skrevet

Jenta mi er straks 5 mnd men har ikke begynt med fast føde enda. Prøver å amme hver 3 time, er ikke alltid hun sier fra når hun er sulten men har merket at hvis jeg drøyer det til 4 timer er hun så kavete at hun ikke vil ha. Da blir det gjerne gråting og styring pakke opp og igjen puppen. Så da prøver jeg å holde øye med klokka så det ikke går så mye mer enn 3 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...