Gå til innhold

sykmelding - fast stilling - vikar - NAV - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt fra jobben pga sv.skap. Jeg har ca 35 % fast stilling i kommunen. Jeg har jobbet ca 20 % som vikar på samme sted, men en annen avdeling.

Da mannen snakket med nav før jeg ble sykmeldt sa de at det jeg jobbet i januar tilsammen (som da var litt over 50 %) skulle være utgangspunktet for min lønn hvis jeg ble sykmeldt og grunnlaget for permisjonen og at vi har krav på pappaperm. Jeg ble sykmeldt i midten av februar, hadde jobbet 3 ekstravakter før jeg ble sykmeldt, men de skulle ta utgangspunkt i måneden før.

På forige lønnslipp fikk jeg utbetalt ekstravaktene. Fikk lønnslipp nå, og der var det kun for den faste stillingen. Betyr det at NAV skal utbetale resten av de sykepengene jeg har krav på? At jeg kan forvente meg et beløp fra NAV og et fra jobben hele permisjonstiden?

Og vil jeg i det hele tatt få noe fra NAV? Vet at broren min venter på mye penger derifra... Det med sykepenger går automatisk gjennom NAV når arbeidsgiver har sendt sykmeldingen min?

Har ikke lyst til å ringe NAV for å sitte 4 timer i kø for så å snakke med en som ikke vet noen ting....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det 20% vikariatet et tidsbestemt vikariat, eller bare ca det du har jobbet ekstra?

Dersom det er et tidsbestemt vikariat som fortsatt løper skulle du fått utbetalt også sykepenger for dette fra kommunen.

Om du har jobbet som vikar ca tilsvarende 20% den siste tiden, vil dette bli en del av sykepengegrunnlaget ditt, og utbetalt fra Nav som du skriver. Utbetaling i slutten av hver mnd etter at du/arb.giver har sendt inn skatte og inntektsopplysninger samt d-blanketten av sykemeldingen din.

Skrevet

jeg har ikke hatt noe tidsbestemt, bare vært ringevikar når de har trengt meg. De har også ordnet så jeg skulle bikke over riktig % i forhold til permisjon, men har ikke hatt noen fast avtale.

Da kan jeg egentlig vente meg en liten utbetaling fra Nav de nærmeste dagene da? Selvom jeg ikke tror det kommer... Da burde det jo ha kommet for 1 vakt sist måned også...

Det er arbeidsgiver som har sendt inn alt, så da regner jeg jo med at det bør være i orden....

Skrevet

Du skulle vel være komt til i dag, så jeg ville ringt og spurt om noe manglet, eller om det er andre grunner til at det ikke er utbetalt.

Skrevet

tenkte å snakkemed sjefen først, skal dit på onsdag...

Men broren min er også sykmeldt, og han har ikke fått noe fra nav på 2 eller 3 mnd... iallefall så lenge han har vært sykmeldt... så jeg tror det er mye tull med utbetalinger for tiden... :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...