Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Min sønn er litt over én uke gammel, men har fått masse kviser over hele kroppen inkludert ansiktet og hodet. Er det noe jeg har spist som han ikke tåler? Eller er det hormoner?
Gjest Tale30 Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Vi var hos legevakten da jenta var 2 uker med et slikt utslett. Det var bare hormonutslett, eller fødselsutslett som de sa. Kan komme å gå de første mnd. Hvis allmentilstanden blir dårligere eller det blir ekstremt mye kan du jo ta en tur til helsestasjonen, de ser på det for deg..(greit å ringe først)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Det er hormoner:) På sammme måte som at de kan få litt antydning til pupper, som det kan væske litt fra("heksemelk"). Du skal bare la det være i fred, og så vil det forsvinne av seg selv. Noen får mye av dette, mens andre nesten ingenting.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Talgkjertler er jo ihvertfall veldig normalt på nyfødte. De fleste nyfødte får et slags utslett. Det ser ikke pent ut, men det går bort av seg selv etterhvert.
Gjest Gul stjerne Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 det er "separasjonshormoner." Min gutt så ut som en tenåring i fjeset til han var ca 3 mnd, masse sorte prikker og små kviser. Det går over. Noen får på hele kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå