Gå til innhold

Tips til jobbintervju i bhg mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju i en barnehage om noen dager. Har aldri jobbet i barnehage før,og jeg har jo selvfølgelig lyst til å gjøre et godt inntrykk. Er utdannet omsorgsarbeider,men siden jeg nå er alene med 2 små barn passer det dårlig med turnusarbeid.

Har naila de intervjuene jeg har vært på før,men da har det jo vært en jobb jeg har ganske mye peiling på fra før. Her er jeg jo egentlig litt blank på hva de er ute etter.

Så råd om hva jeg skal si/ikke si mottas gjerne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg inn i årsplanen til den aktuelle barnehagen. Se på satningsområdene og gjør deg opp ulik tanker om hva du har å bidra ift. dèt.

For alle del unngå "jeg vil jobbe i barnehage fordi jeg er glad i barn" Hallo, anno 1960!

Hva er dine positive egenskaper? Er du kreativ, hvordan vil du bruke det i samarbeid og i jobb med barn. Er du en ledertype? Liker du å være ute i naturen- hva kan DU bidra med? Hvordan er du ift. medarbeidere?

Vis at du er engasjert, les rammeplanen på nettet (stortinget.no), barns medvirkning har jo vært på dagsorden en stund.

Kan du om teoretikere? En sentral teoretiker jeg liker veldig godt er Berit Bae - se barnet som et subjekt. Hvert barn har en egenverdi, det er ikke et barn man kan stappe på all mulig informasjon og forme. La barnet få utvikle seg utifra sine premisser, egenskaper og interesser.

Er det en barnehage med andre minoriteter? Løft det frem. Hvor viktig det er å gjenspeile en barnehage hvor alle blir representert (på deres premisser og ønsker) et mangfold.

Først og fremst er det viktig at du setter deg inn i hovedsatsningsområdene til den barnehagen du skal på intervju til. Det er i den barnehagen du skal bidra med noe til. Viktigst- ha tro på deg selv! Vis at denne jobben vil du ha!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk skal du ha :)

Skrevet

Altså, om du skal tenke deg å nevne dette med minoriteter i en bhg, må du selvsagt gjøre deg opp en mening om hvordan du ville gått frem ift. det. Hvordan du ville gjenomført dette i praksis. Jeg synes det er uhyre viktig og har en del meninger vedr. dette. Du må gå utifra dine meninger og holdninger, selvsagt.

Skrevet

Joda,selvfølgelig :) Er bare mest nervøs for å få spørsmål jeg ikke i det hele tatt kan svare på.

Skrevet

Vet ikke hvilke spm du kan forvente å få. Vi (førskolelærer) får ofte spm om teoretikere, relatert til mitt satningsområde/fordypningsfag som er ledelse. Det er ikke et uhøffent pensum skal jeg sige deg:-S

De er interesserte i hva du kan tilby utifra den barnehagen de representerer. Da er satsningsområdene viktige. Samtlige barnehager har årsplanen på hjemmesiden, eller du kan be om å få den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...