Gjest Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Tenkte å overraske mannen med liten storbytur i første uka i juni. Funnet masse billige flybilletter, men usikker på hvor vi skal dra. Har vært i London tidliger,e og innbiller meg at det ikke er så lett med vogna på Metroen? Andre storbyer som er koselige? Litt å gjøre for store, men også barnevennlig?
Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Vogn i London suger rompe. Alt er trangt og uplanlagt og dumt, samt at undergrunnen som du sier ikke akkurat innbyr til bruk.
cherry coke Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Sier Amsterdam jeg også. Uberkoselig by.
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Ja, det er barnevennlig i Amsterdam. Masse moro å finne på. Fine parker, lekeland, masse koselige kafeer. osv. Hvis du tenker på røykinga, så er det bare på coffee shops de selger slikt, altså Du kan fint unngå dem!
Gjest Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Hehe, nei, var ikke røykinga jeg tenkte på, men mer den kollektive transporten bl.a, om restauranter er barnevennlige. Sånt
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Nederland er jo pannekakelandet, så det finnes hundrevis av pannekakehus i Amsterdam. De er ihvertfall veldig barnevennlige
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Skriver under på Amsterdam. Superkoselig by!!! Ellers var vi i Riga i romjula, da var minipax 3 mnd. Veldig koselig by. Litt upraktisk med brostein i gamlebyen, men ellers kjempekoselig. Vi gikk hele tiden. Var ikke nødvendig å ta noe kollektivtansport for å komme seg rundt egentlig. Men om jeg skulle dratt et sted i juni nå, tror jeg helt klart jeg ville valgt Amsterdam. Ellers kanskje Paris. Men der vet jeg ikke noe om det er barnevennlig (mange år siden jeg var der sist)
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Det eneste som kan være litt upraktisk med Amsterdam på sommeren, er vel temperaturen. Det kan bli SVÆRT klamt der, og det er kanskje ikke det beste for en baby. Men det er vel egentlig det samme for nesten alle storbyene i Europa.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Ok, takk for fine svar Skal sjekke ut amsterdam nå, noen som har vært der nylig som har forslag til hotell? Ikke altfor langt unna sentrum, og selvfølgelig barnevennlig.
Iselilja Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Vi har hatt flere vellykkede turer til Glasgow med spedbarn. Hele byen er relativt nyrenovert, og er veldig grei å komme seg rundt i med barnevogn. Lave terskler, ramper etc. Veldig koselig by er det også, og bra shopping
Micz Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Jeg har vært i mange storbyer, men anbefaler uten tvil Edinburgh! Fineste og mest barnevennlige jeg har vært i:) Og en knallfin Disney butikk:)
Gjest Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 EDINBURGH:) Har bodd der, vakker by med masse for barn
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Jeg bor sjelden på hotell i Amsterdam, men vil anbefale å finne noe i området rundt Leidseplein. Da er dere ved flere trikkeforbindelser og i spaseravstand til mye av det byen har å by på. Vær obs på at hotellet har heis. De store har oftest det, men mindre, familiedrevne steder og noen av de med tilhold i klassiske bygårder mangler. Nederlandske bolighustrapper er generelt ikke barnevennlige, knapt menneskevennlige. =) Om ungen er i passe størrelse til barnesete på sykkel, anbefaler jeg å leie sykkel og ha det som transportmiddel. Det er dønn flatt der og tilpassa sykkelstier overalt, du rekker greit over alt som er å se innen bygrensene på den måten. Trikk og t-bane er vognvennlige, det samme er togene.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 27. april 2009 #16 Skrevet 27. april 2009 Stemmer for Edinburgh! Har også bodd der og har akkurat vært tilbake på ferie med 2 små barn. Masse fine parker, museer, reasturanter og ting å gjøre for barn og voksne Det er masse busser der, men der er ikke så god plass til vogn på dem som norske busser, så er mye lettere med en trille. Ellers går det an å gå til det allermeste Vi bodde forresten i leilighet og betalte 2500 for en uke
playground princess Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 Hehe, vi skal faktisk til london (m jente på 1 år) i begynnelsen av juni =) Og jeg er sikker på at det går fint
Gjest Skrevet 27. april 2009 #18 Skrevet 27. april 2009 Little Miss SUnshine, hva het leilighetene/hotellet dere bodde på? Var jo ikke så gale pris det..
prekæs Skrevet 27. april 2009 #19 Skrevet 27. april 2009 Edinburgh er flott. Men muligens ikke så vognvennlig. Shit au. Tar en tur likevel til sommeren...tror jeg. Har en fantastisk botanisk hage bl.a og skottene er bare herlige. Masse å se, leketøysmuseum, edinburgh castle, museer er gratis...stort sett.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 27. april 2009 #20 Skrevet 27. april 2009 Var denne her leilighet: http://www.scotland.org.uk/cottages/op-propdetail-id-1004066.html vi booket gjennom et annet byrå, men husker ikke navnet på dem... håper at det hjelper
Gjest Skrevet 27. april 2009 #21 Skrevet 27. april 2009 Takk for hjelpen! Ser dessverre ut til at det er fullbooket:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå