Gå til innhold

Hva koster et barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med å spesifisere gjennomsnittlige utgifter:

Bhage: 2500

Klær og sko:

Fritidsaktiviteter:

Mat:

etc, etc.

Hvilke poster og hva bruker dere på de enkelte postene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bhage: 2500

Klær og sko: 300-500 (kommer litt an på om du er flink til å handle dresser og ull på salg. Alltid 50% på slutte av sesongen)

Fritidsaktiviteter:300

Mat:max500. Vi har et matbudsjett på 2 voksne og 2 gutter, en i bhg og en i skole, på 4000-5000. Spiser da sunn mat, fra bunnen av pga matallergi. Vil tro at bhg gutten vår ikke spiser for mer enn 5000 kr. Igrunnen er matuguftene ikke så store. Kjøper en mye yoghurt, biola og spesial produkt til barn går det mer.

Skrevet

Takk. Nnoen andre. Bruker dere ikke mer enn 300-500kr per mnd på klær og sko?

Skrevet

Fritidsaktiviteter: Her spørs det vel egentlig hva du mener? Mine barn har ingen faste aktiviteter enda så her har vi ingen faste utgifter men heller variable avhengig av hva vi måtte finne på i løpet av den mnd.

Klær:her har jeg heller ingen fast månedsutgift da jeg ikke handler klær hver mnd.. Jeg handler etter behov, men hovedsaklig handler jeg sommerklær og vinterklær. Dette blir jo også supplert på ved jul og bursdager fra familie og venner. Men skal jeg dele opp klær, sko og utetøy blir det nok fort noen kroner. To dresser i året (Vinterdress 900 kr, Parkdress 700 kr), regntøy 400 kr, vintersko, joggesko, cherrox og gummistøvler blir jo fort totalt mellom 1500 til 2000 kr, vinterjakke ca 400, vårjakke ca 300, ulltøy (her pleier vi å handle neste års str på salg så dette er ikke dyrt), men vi har vel fem sett per barn. I tillegg bruker vi vanlige bomullsstrømpebukser, som vi bruker i overgangstiden fra høst til vinter og fra vinter til vår. Dette har vi ca 6 stk av per barn(to pk til 99 kr på hm). Også er det jo å handle inn luer, votter, skjerf osv til vintersesongen. Sommerhatter, badetøy og slikt til sommersesongen. Også er det jo vanlige hverdagsklær. Her varierer det veldig fort i pris men skal jeg ta et tall sånn ut fra lufta (LES; ut fra løse luften) vil jeg tippe kanskje 2000 kr per sesong med vanlige klær. som regel litt mindre til sommersesongen og litt mere til vintersesongen da man må ha litt mere klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...