Gå til innhold

Er redd jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i min 30 uke og har en god stund kjent kraftige spark i magen,da gjerne så hele magen rister. Men nå siden igår ettermiddag/kveld har jeg ikke kjent disse sparkene,bare små bevegelser...

Har prøvd å legge meg ned da han egentlig burde være mest aktiv,men ingen særlig respons og få... Drakk til og med en glass iskald cola idag tidlig,bare for å få litt mer respons enn bare litt kiling i magen,uten særlig hell... Hva skal jeg gjøre???

Er dette normalt?At det kanskje begynner å bli trangt i magen,slik at han ikke sparker like mye med føttene? Var hor jordmor onsdag som var,og da stod alt bra til med lillegutt og hjerteslag på 130...

Hjlep meg her er dere snille,er kjemperedd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg opplevde det samme da jeg var i uke 33 (er nå 38 uker). Jeg ringte til jordmor, og hun henviste med videre til sykehuset på en liten sjekk. Jeg skal føde på Ahus, og da jeg kom dit var de kjempesøte og forståelsesfulle. De tok sparkeprøve og ultralyd, og da fikk jeg svar på hvorfor det var så stille plutselig.. Han hadde snudd seg i seteleie og jeg fikk alle sparkene nedover og innover. De sparkene kjenner man visst ikke så godt. Det var kjempegodt å få forsikret meg om at bebis hadde det bra der inne! Nå ligger han med hodet ned igjen og er klar til å komme ut (håper jeg)!

Jeg anbefaler deg å snakke med jordmor eller sykehuset. De skal ta deg på alvor, for du kjenner mønsteret til bebisen din.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg kvier meg bare litt for å ringe til føden,er jo helt sikkert ikke noe galt med lillegutt,og føler meg så hysterisk.. Men dersom han eventuelt har snudd seg til seteleie,vil jeg da kunne kjenne mer bevegelser nederst i magen og på sidene på nedre del av magen?? Merket i går at det føltes som at jeg holdt på å tisse på meg de gangene han prøvde å si hei,så kan jo kanskje være det?

Skrevet

Dette hørtes veldig kjent ut! Jeg var på føden og sjekket i uke 32, da jeg plutselig ikke kjente spark lenger, men mer dytting og glidende bevegelser.

De var så søte og kjekke, og tok så godt vare på oss kan du tro. Var til og med og hentet kaffe til far mens vi tok sparkeprøvene. :o)

Hos meg hadde Trulte lagt seg med hodet ned og det har nok gjort sitt til at det kjennes annerledes enn tidligere. I tillegg begynner det jo etterhvert å bli lite plass der inne :o)

Alt nå er nytt og annerledes og rart, og jeg er utrolig glad for at jeg fikk den sjekken, for uansett hva som kjennes merkelig nå, så vet jeg innerst inne at alt er ok.

Så ta og hør med de du, og ikke gå og engste deg. Det er bedre med en tur for mye innom enn en tur for lite.

Jeg påpekte forresten da jeg var der at jeg hadde prøvd å få tak i jordmor uten hell, men de mente at det var mye bedre at jeg bare tok direkte kontakt med dem fremover dersom det var noe... :o)

Skrevet

Takk for svar:-) Jeg ringte føden og hørte med de hva de mente. Snakket med vakthavende lege der og han sa at så lenge jeg kjente liv en gang i løpet av en times tid,var alt normalt. Han mente også at grunnen til lite spark nå var at det er trang plass i magen og/eller at han har forandret leie i magen. Merker jo at aktiviteten i magen har forandret seg en del den siste uken,fra å være harde,presise spark på et bestemt område,til å bli mer dytting og pressing opp mot ribbeina og nedover mot blæra,så jeg må nok si meg enig med deg, "venter Juni prinsesse", at ting nå er nytt og annerledes i magen. Men jammen så fort man blir bekymret!!! Skal på Ul i uke 32,så gleder meg masse til å se lillegutt igjen:-)

Er ny her forresten,så hei til dere alle her inne:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...