Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man får inn et bud på akkurat prisantydning med frist 24 timer etter siste visning og ingen andre legger inn bud... bør en gå for budet på prisantydning da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg at man bør, i dagens marked. Risikerer å bli sittende med en bolig du ikke får solgt. Dessuten er det 'lurepris' hvis du faktisk ikke er interessert i å selge til prisantydning... ;)

Skrevet

I disse dager bør man vel det. Kommer jo litt ann på boligen, beliggenhet, tomt osv...her må man bruke megleren å rådføre seg med.

Viker prisantydningen mye fra taksten da?

Skrevet

taksten er 50.000 over, men så er det fellesgjeld på 200.000 som kommer i tillegg..

Skrevet

jeg ville sagt ja jmf markedet i dag... spørs hvor travelt dere har det? du kan risikere å sitte 6 mnd for å få 50 000 til liksom...

Hvis dere ikke har noe hast så hadde jeg kanskje ventet... men det er FÅ som byr over prisantydning hvis den allerede er satt ned fra takst... (regner med at den har ligget ute en stund siden det har blitt gjort?=)

Skrevet

Har dere is i magen kan dere si at dere ønsker takst. Eller at budgiver får boligen hvis han går opp 25 000 feks.

Men som sagt i disse tider kan dette være risikofylt. Dere kan risikere og ikke få solgt boligen. Et prospekt som har ligget lenge ute "tapes ofte i verdi" og dere kan risikere og ikke få prisantydning en gang.

Skrevet

har ikke lagt lenge ute, kun en visningshelg og bud like etter siste visning.

MEN jeg vet og om naboer som strever med å få solgt, som har høyere prisantydning enn oss (ca takst) og de har kun fått et bud som er ca 50.000 lavere enn hva vi har fått..

Skrevet

da hadde jeg ihvertfall takket ja:)

Skrevet

Tror jeg ville takket ja hvis det ikke kom flere bud. Hvis dere har satt en prisantydning, er det mange som ikke vil gå over den, og det er ikke lett å sette den opp. Hvis dere skal ha flere visninger, er det all jobben med å gjøre det klart igjen og all usikkerheten om hvordan det skal gå. Dere kan like godt komme ut med å få lavere bud eller ingen bud neste runde. Det viktigste er uansett ikke å få takst, men å ikke sitte igjen med tap...

Skrevet

Jeg ville gjort det om du trenger å selge. Har du god tid og kan leve med å bo i en utstillingsleilighet over tid kan du jo avslå, eller du kan presse den budgiveren du har og si at du må ha femti til, hvis det er det som skiller fra takst.

Skrevet

Hvis du ikke ville selge til den prisen så skulle du ikke satt den prisantydningen heller.

Så uansett om du vil eller ikke burde du takke ja til prisantydning, ellers er det lokkepris og ikke helt stuerent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...