Gå til innhold

Nå er hun en uke! :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en uke har vi vært 3 barnsforeldre. Det har vært en alle tiders uke, altså! Hadde tenkt å være aktiv her i helga, men jeg hadde ikke tenkt på at det kanskje kom besøk. Det er stort sett det vi har brukt helga til nemlig, hatt besøk. Venner og familie har kommet for å beskue vidundret, veldig kos. Vi har også vært ute og trillet, og det er nesten slosskamp om hvem som skal trille. Storesøster har sin egen vogn, med sin egen baby, og liker best å trille den, men storebror synes barnevogntrilling er veldig kult.

Og så har vi fått i gang brystpumpa, og det er flotte saker. Den lager en lyd som er helt forferdelig, men den er effektiv. Jeg har mye melk, så det er bare å tømme seg.

Storesøster satt i over 15 minutter og matet søstern sin, og det er over alle solemerker. Vesla tok heldigvis flaske relativt greit. Vi måtte lirke litt, men da hun skjønte at det var måten å få mat på så gikk det greit. Hun fikk ikke noe valg, for å si det sånn! Jeg ønsker ikke å ha et barn som MÅ mates av meg.

Alt i alt er vi en lykkelig familie!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden går fort - så nyt den.. Plutselig er den tenåringer. :o) Ja, regner med at det kommer en del besøk i begynnelsen som vil kikke på vesle jenta.

Skrevet

Har det vært en kort eller lang uke?

Godt å høre at det står bra til med dere!

Håper at jenta ikke blir avhengig av puppen, du kan aldri vite om det skjer, eller når. Veldig lurt å være trofast med flaska (huff det hørtes ikke bra ut!) hver dag, for brått kan hun nekte og det er veldig kjedelig. Har vært der selv.

Skrevet

Så herlig å høre.

Godt å høre hun har tatt flasken også. Det gjorde ikke siste ut her. Det ble en lang kamp, men etter en lang kamp, der ingen ga seg, og melka mi har forsvunnet med alle tre i ca 4 mnd alder. Eller om ikke forsvunnet så har det ikke vært nok lenger, så da tok hun flaska etter vært. Og nå ammer jeg ikke lenger. Så nå koser alle seg med å gi flaske her.

Nå er mi 6 mnd alt, går jo utrolig fort tida!! Og de to andre barna syntes enda det er fantastisk kjekt med henne. Og det tror jeg er for at de har fått være med på alt fra starten. Her får de være med på alt. Det eneste de ikke får lov til er og bære henne.

Ja besøk er gansge så vanlig den første tiden. Koselig det. Er besøket flinke til å gi de to andre også oppmerksomhet? Det ser jeg som veldig viktig.

Skrevet

Vi har nå kommet inn i en vane der hun får pupp natta, midt på dagen og kveld, og hvis vi er ute. På morgenen får hun flaske av sin far mens jeg får i gang de andre barna og frokosten, før de skal avgårde.

En kollega av meg som har 5 barn sier forresten at babyer spiser når de er sultne, så man må bare holde ut med flasken klar :))) Hun hadde et barn som hang i puppen med første mann, og ønsket ikke å ha det slik igjen. Det fikk hun ikke heller.

Uka har liksom vært lang, men det har gått veldig fort. Må si at alt går veldig fint, og vi har kommet inn i en rytme som tydeligvis fungerer. Hun våkner bare en gang på natten for mat og ny bleie, og bortsett fra det så sover vi alle mann.

Vi er heldige, for både jeg og mannen min er nå hjemme på heltid.

Storesøsknene koser seg veldig med babyen. 10 åringen får bære henne, men ikke i trapper. 5 åringen får ha henne på fanget og har matet henne med flaske 2 ganger nå. Så dette er et fellesforetak :)))

Skrevet

Herlig :) Høres ut som dere koser dere masse :)

Flott at hun tar flaske, er mye greier da. Her tok ikke eldstemann flaske og det var et mareritt. Han spiste ikke når han ble sulten heller for et akutt legebesøk for meg førte til at ungen gikk 8 timer uten mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...