Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Har dere slitt med arrvev nedentil i ettertid ?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Nå hadde jeg ikke så kraftig ruptur at det feks gikk bak til endetarmen, men jeg har sydd mye etter alle tre fødselene. synes at syinga gikk veldig greit (snakket i telefon mens de sydde ;-) og stingene har grodd fint iløpet av renselsestiden (fem-seks uker) og har ikke hatt noen plager av dette etterpå :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Nei, syns alt virker helt fint "der nede". Legen brukte god tid på å sy og han sa at det skulle bli som før! :-) Eneste jeg kan kjenne er en bitteliten "klump", som en kvis liksom, er hud som er "samlet", men merker eller ingenting. Vet ikke hvor lang tid som er vanlig på sying, men han brukte over en time..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Jeg har iblandt litt problemer med det ene arret.. Det virker til å "sprekke litt opp" og føles ut som et lite sår innimellom. Det er litt vondt og vet ikke om det har noe med hvordan det er sydd eller hva..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg ble klippet noe voldsomt, men har ingen problemer der nede. Alt ser normalt ut. Tror det var mest på innsiden, men jordmor ville ikke si så mye om hva hun gjorde. Ville ikke engang si hvor mange sting det var, så regner med at det var en del
Himmel og hav Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Jeg ble klippet, men revnet i tillegg hele veien. Der jeg ble klippet var det ømt en stund etterpå, men der jeg revnet har det ikke vært noen problemer. Det går ikke an å se at jeg er lappa sammen en gang!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Tangfødsel her, revnet noe infernalsk i tre forskjellige retninger. Var et par millimeter fra total ruptur. Veldig glad jeg hadde pudentalblokade for å si det mildt. Vet ikke hvor mange sting jeg fikk, men overlegen holdt på en stund ja. Jeg ble sydd sammen bra og har ikke slitt med arrvev. Er andre ting som jeg sliter mer med for å si det sånn..
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Ble klippet mye under første fødsel. Følte at det meste var grodd i løpet av 6 uker. Nei, har ikke slitt med arrvev etter det klippet.
Lemonia Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Jeg hadde en stor ruptur + et klipp (revnet et annet sted enn klippet). Hadde veldig vondt 4-5 uker, litt ømt i arrvevet et par uker til etter det og så var alt bra. Jeg kan kjenne arret etter klippet med fingrene, men det er ikke vondt eller ømt og det kan heller ikke sees.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Etter rivning/klipping opplevde jeg at en del ting ikke var det samme lenger. Men derimot var det en del symptomer som jeg trodde var pga. riving/klipping under fødselen, som viste seg å være pga. andre ting. Og kroppen klarte å reparere en del av skadene - har lest at det er mulig, og det ser ut til å ha skjedd for meg. Var ikke noe vondt/ømt i det hele tatt etter et par måneder - var det det du mente med arrvev? Den aktuelle fødselen var for 18 1/2 år siden. Ble klippet på den ene siden og rivnet på den andre siden. Jeg har lettere for å tisse på meg nå - før måtte en voldsom hosting til, for at det skulle skje. Men likevel - det viktigste for å unngå urininkontinens, har jeg oppdaget, er faktisk å ikke spise for mye sukker! For da blir det mer urin, mye mer. (Har ikke diabetes - blitt testet flere ganger. Men for mye sukker er generelt usunt, må jeg minne meg selv om ...) Har også tipset mannen min om at sukkerreduksjon er en måte å unngå urininkontinens, og han opplevde ogs at det hjelp. Nei, det er ikke bare fødselen/rivning som gjør det. Også det at jeg ikke kunne bruke tamponger, og ikke pessar, de første månedene etter fødselen, viste seg til å være pga. hard avføring, som IKKE var pga. fødselen/rivning. Nemlig, amming kan gi hard avføring leste jeg senere - da forsto jeg hele sammenhengen. Lykke til - håper at mest mulig blir "så godt som nytt" for dere også. Gledelig at det har gått så bra med såpass mange av dere, utfra det dere forteller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå