Gå til innhold

Snakker dere med deres barn om mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. Jeg forteller dem hva mobbing er, de kan jo ikke vite om det om de aldri blir forklart hva det er. Og sånn generelt i hverdagen smetter jeg det bare inn i vanlig prat og vanlige situasjoner. Slik som når gutten min fikk en ny leke, så ville jo han naturlig vise denne fram til kameraten sin. Jeg skjønte at kameraten nok også hadde lyst på denne leken. Så jeg fortalte til gutten min før han traff kameraten at han måtte bare vise den fram og så spørre om kameraten ville låne den. Ikke noe sånn "edda bedda se hva jeg har fått det har ikke du haha haha" (dette var snakk om sånn pokemonn som kommer inni en sånn pokemonn ball, er jo tilfeldig hva de får, men nå hadde hvis gutten min fått "den beste"?)

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har vi pratet mye om. Og jevnlig.

Synes det er viktig å ha fokus på dette.

Skrevet

Det snakker vi jevnlig om her også. Vi snakker om hva mobbing er og at vi må stå opp mot den som mobber. Jeg er litt opptatt av at mobbere også er de som står ved siden av og ser på, så vi oppfordrer til å ta de svakes parti. Behandle andre som de selv vil bli behandlet.

Mobbing er et veldig viktig tema. Mange foreldre er nok redde for at det er deres barn som skal bli mobbet, og oppfordrer dem til å følge strømmen. Vi er ikke helt der, for hvordan kan vi bekjempe mobbing da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...