Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Gutten min på 20 måneder vil ikke spise grønnsaker i det hele tatt! Det gjelder alle grønnsaker, inkluder potet, gulrot og tomat Han plukker ut kjøttet/fisken/kyllingen, og spiser godt av det, men nekter altså å spise noe annet. Pasta og ris går ned på høykant også. Har prøvd å mose alt sammen, men da vil han ikke ha noe i det hele tatt. Han elsker frukt av alle slag, og får både tran og Biovit hver dag, så jeg tror ikke han lider noen stor mangel på vitaminer, men det er liksom prinsippet da..... Han spiser dessuten veldig godt med brødmat etc. Hvordan skal jeg få han til å spise grønnsaker?
camillah 2 små Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jenta vår plukker også ut kjøttbitene. Spesielt pølse og kjøttkake. Og pasta og ris. Et tips er å mose/raspe grønnsaker og bønner i kjøttdeigen når du lager kjøttsaus, lasagne osv. Da merkes ikke grønnsakene så godt! Jeg bruker ofte å blande i hermetisk tomat, raspet gulrot, løk, sjampinjong, purreløk, til og med spinat. Dette funker sikkert også med kjøttpudding og kjøttkaker og lignende. En kan sikkert blande litt grønt i hvitsausen til en fiskegrateng, også. Suppe liker jo de fleste unger. Hva med en selvlaget tomatsuppe/blomkålsuppe/brokkolisuppe i ny og ne? Eventuelt posesuppe blandet med litt most tomat/blomkål osv.? Tulla vår er veldig glad i potetmos. Funker fint med gulrot og kålrot i, også! Kanskje det frister å spise agurkstenger/biter før middagen! Eller cherrytomater eller gulrotstenger eller eplebåter? Av og til funker det kanskje bedre å få grønnsakene for seg selv..?
camillah 2 små Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Bare så det er sagt, så virker det som om gutten sikkert får nok vitaminer, men jeg skjønner prinsippet! Jeg tenker kanskje litt slik selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå