Gå til innhold

Trenger pappa ta ut permisjonen........

Anbefalte innlegg

Skrevet

.........dersom jeg jobber under 50%? Eller kan jeg beholde alt selv da?

Det var i hvertfall slik sist jeg fødte, men forstår det har kommet noen nye regler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 av ukene blir vel etter 1juli forbeholdt far,nå er det 6,de ukene må far ta,ellers faller de bort...

Skrevet

Jeg har hatt en 100 % stilling som vikar, men den ble ikke fornyet, da hadde jeg jobbet i litt over 6 mndr, far er student nå, men får jobb til høsten. kan jeg da ta alle ukene? vi har ikke mulighet til at han tar ut perm pga jobbsituasjonen hans, ikke trenger han den heller da han får hele sommrn med oss både rett etter fødsel og når lillegutt blir rundt 1 år,da har vi ferie :D

Tenker å ta ut 100 %, men er usiker da vi skal prøve å få en unge til med en gang. Kanskje lurt å ta ut 80% for da har vi bedre tid på å lage en baby til? Jeg har jo ikke noen jobb å gå tilbake på, så derfor kunne jeg tenkt meg å gå rett over i ny perm...blir litt tøft, men blir jeg gravid, så vil jeg tro at kroppen takkler det ;)

Skrevet

Det må du høre med NAV om. Er ikke sikker på det der. Siden far er student( og om han ikke jobber og opptjener rett til foreldrepenger?), kan du vel i prinsippet få ukene has overført. Men er litt usikker, så hør med dem. Eller så står ganske mye info om dette på NAVs nettsider.

80 % er kjekt. Har valgt det begge gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...