Gå til innhold

8 uker igjen, hvor mange bringebærkapsler?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar 3 på morgenen og 3 på kvelden. Jeg har igjen 6 uker igjen til termin, men har tatt så mange i flere uker allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke jeg noe greie på så derfor lurer jeg......hvorfor tar dere bringebærkapsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å bla litt nedover på siden også kanskje, der var det jo en annen tråd om dette, hehe....

Men søkte litt mer også og fant bl.a dette:

 

"Bringebærblad brukes i dag av mange kvinner i løpet av graviditetstiden i den tro at de skal kunne forkorte fødselen og gjøre den ”enklere”. På grunn av mangel på forskning om denne urten, spesielt i forhold til graviditet og fødsel, ble det gjennomført en double blind, randomisert placebokontrollert studie. (Simpson M, Parsons M, Greenwood J, Wade K., 2001) Utvalget bestod at 192 førstegangsfødende kvinner. Formålet med studien var å undersøke effekten og sikkerheten av inntak av bringebærbladtabletter (2*1,2 gram pr dag), fra 32 uker etter befruktning frem til fødsel. Resultatene viste at bringebærblad, inntatt i tablettform, ikke medførte noen skadelige virkninger på mor eller baby. Det viste seg at bringebærblad ikke forkorter det første stadiet av fødselen. De var imidlertid en signifikant forkorting av det andre fødsel stadiet på gjennomsnittlig 9,59 minutter. Resultatene viste også at gruppen som hadde inntatt bringebærblad hadde en lavere prosentandel av fødslene der en måtte ta i bruk tang. Henholdsvis 19,3 % for forsøksgruppen vs. 30,4 % for kontrollgruppen.

En annen studie kommer frem med tilsvarende resultater. (Parsons M, Simpson M, Ponton T., 1999) Forsøkspersonene bestod av 108 mødre; hvorav 57 hadde brukt bringebærbladprodukter, og 51 stk i kontrollgruppen, som ikke hadde inntatt bringebærblad. Funnene antyder at bringebærblad kan brukes av kvinner i løpet av graviditeten i den hensikt å forkorte fødselen. En konkluderer også med at det ikke medfører noen bivirkninger verken for kvinnene eller babyene. Funnene antyder også at inntak av bringebærblad kan redusere sannsynligheten for fremskyndet eller forsinket fødsel. Det uventede funn i denne studien var at det ved fødsler der kvinnene hadde brukt bringebærblad, var mindre sjanse for klipping, keisersnitt, vakuum eller tangforløsning enn fødsler i kontrollgruppen."

Fra urtesenteret.no

 

Tror jammen jeg skal prøve dette + modningsakupunktur fra uke 36 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det snakk om bringebærblad i tablettform,men hva med teen da? Er i uke 35, og kjøpte teen av bringebærblad igår. Det kan vel ikke være noe mer skadelig å ta den? Er så usikker...har lest litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kapsler du skal ta avhenger vel helt av hvilken type du har kjøpt og hvor mye bringebærblad det er i hver kapsel. Jeg har bringebærbladkapsler fra Solaray, og her er anbefalt dose 2-3 kapsler 2 ganger daglig. Jeg har 4,5 uker igjen til termin og tar 5 kapsler om dagen, 3 om morgenen og 2 om kvelden. Får litt luft i magen av dem, men merker også at de har satt i gang noen "prosesser" i underlivet. Har fått økt "murring" både i rygg og underliv, og håper dette skyldes at modningsprosessen har startet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg fornærmer noen her, men herregud??? Stoler dere ikke på dere selv og kroppen deres at den takler fødselen på best mulig måte uten disse kapslene? Hvis dere stresser med kapsler og teer og greier nå, 8 UKER FØR FØDSELEN, hvor hysteriske skal dere ikke bli når det nærmer seg? Nei slapp av jenter, dette greier dere selvfølgelig! Om kapslene gir dere lettere fødsler når dere er førstegangs, så vil dere jo ikke ha noe å sammenligne med likevel? Fødslen er nå engang en fødsel, og smertefritt blir det i nå ikke uansett. Hvorfor gidde å stresse med kapsler så lenge før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...