Gjest noebekymret Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg har lyst til å droppe den, da den har vært så kort tid og jeg ikke føler den er 'godt nok' utprøvd. Hva gjorde dere?
Vinden blåser Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 jeg var også usikker på om hva jeg skulle gjøre iforhold til den vaksinen.. her endte jeg opp med å la minsta vår få den av følgende grunn: Hvis jeg ikke hadde gitt den til ho og ho hadde blitt syk hadde jeg ALDRI tilgitt meg selv.. Hvis jeg gir den til ho og ho blir syk vet jeg at jeg ihvertfall gjorde det beste jeg kunne. Vet da at jeg fulgte anbefalingene og dermed også det beste jeg kunne gjort med den informasjonen jeg hadde. Og jeg googlet alle sidene opp, ned og imente... Var med tungt hjerte jeg lot dem sette sprøyten,men jeg er fortsatt sikker på at jeg valgte riktig. Og vaksinen har de brukt i 20 år i Sverige, så er kun i Norge den er ny...
Gjest noebekymret Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 20 år i Sverige? Jeg trodde dette var noe nyutviklede greier? Var det ikke en testkjøring av en vaksine i Norge for en del år tilbake, som det nå i ettertid har vist seg å være uheldig. Mange som har utviklet sånn slapphetssykdom av den. Jeg har derfor innbildt meg at den nye vaksinen derfor er rimelig ny?
Vinden blåser Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Det stemmer at det var uttesting av en vaksine ,men det er ikke DEN vaksinen de gir ungene våre. Trodde også at det var den samme vaksinen en stund,men det er visst en missoppfatning en del har. Vaksinen ungene våre får har vært i det svenske helsevesenet i mange år... Bivirkninger kan selvfølgelig forkomme (det kan forekomme av alle vaksinene), men det er uhyre sjeldent. Var større sansynlighet for at ungen reagerer alvorlig på paracet ect enn for denne vaksinen.. Noe av det helsesøsteren sa var også at de som hadde slike "værre" bivirkningene, kunne man ikke si at nødvendigvis kom fra vaksinen da det forekom både hos unger som hadde fått vaksinen og ikke.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Nei, det gjorde jeg ikke. Kjente en liten gutt som døde av hjernehinnebetennelse bare 4 år.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Nei. Det er ikke den samme heller. Fikk gode svar fra min HS da Daniel skulle ta den, og valgte dermed å følge hele vaksinasjonsprogrammet med godt hjerte. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.1318299 http://www.lommelegen.no/322916/vaksine-mot-pneumokokker
Mille** Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Nei, jeg betalte faktisk for at hun skulle få den siden den kun var gratis for barn født i januar 2006 og senere, hun er født i sept. 2005.
mamarama og lille banan Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 nei, jeg ville aldri vurdert å droppe noen av vaksinene til lillegutt.
Fire småtroll Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Det er helt sant at den ikke er ny, den er også brukt i USA i mange mange år, så både virkning og bivirkninger er godt dokumerte.. Den virker jo ikke bare mot hjernehinnebetennelse heller, men mot noen typer hissige ørebetennelser, halsbetennelser og lungebetennelser. Den er ny i Norge da, den som ble prøvet ut og forkastet for noen år siden er en helt annen vaksine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå