Gå til innhold

Blir dette dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barnedåp om ca 1 mnd.

Min familie bor langt unna og kommer da på besøk for å delta.

Samboeren min og jeg har vært sammen i 10 år ( i år faktisk) og vi har snakket om å gifte oss (kanskje til neste år, kanskje ikke...osv) det er jo ganske dyrt og jeg klarer ikke bestemme meg for om vi skal gjøre det her eller hvor jeg kommer fra. Uansett er det mange som må flytte på seg osv. Så slo det plutselig en tanke ned i meg, hva om vi klarte å få presten til å ta en rask vielse under barnedåpen? overraske alle som kommer. Da har vi jo vår nærmeste familie til stede, pluss noen av våre nærmeste venner. Og så kan vi heller ha en stor fest senere i sommer.

Hva synes dere?

Virker dette skikkelig dumt?

Lar det seg gjøre tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempegøy! For en overraskelse da=)

Skrevet

Mange som gifter seg i barnedåp, så det lar seg nok gjøre :)

Snakk med presten om dette, kjempefin overaskelse for familien det ;)

Skrevet

Go for it;)Syns ikke det er dumt,en kjempehyggelig overraskelse og familien er jo der og alt:)Blir en dobbel feiring:D

Mine foreldre gjorde det på den måten,har hørt om flere og-så det er helt sikkert mulig.Ring presten i morgen og hør vel!

Lykke til:D

Skrevet

Takk for svar:)

Er bare litt usikker, vil jo helst ha drømmebryllupet, med middag, gjester, kjole, brudebilder osv, men synes det er ganske horribelt å bruker en drøss med penger bare for EN dag liksom. Selv om jeg gjerne skulle gjort det, men da blir det nok ganske lenge til vi får spart opp nok penger.

Nå blir det bare i all enkelhet i bunad.

Det viktigste er jo at vi endelig får ut fingeren og gifter oss, ikke hvordan vi gjør det, tenker jeg.

Skrevet

Nå er det jo ikke mer enn en måned til, men kanskje gå i en kjoleforretningn og se hva du finner der dersom du ikke vil gå i bunad?

Synes det høres ut som en kjempeidé, og nå som sommeren kommer kan dere jo invitere til grillfest med venner og familie til sommeren, selv om det jo er litt reisevei.

Og jeg tror jeg vet hvem du er;) Hehe...

Skrevet

Det gjorde min venninne:) Det gikk kjapt i svingene, men alle visste om det på forhånd, da. Festen var samme dag/kveld og det var liten fest, men koselig:) Jeg var forlover, jeg:)

Og gift ble de, selv med liten fest og barnedåp samtidig.

Jeg ser ingen vits i å holde fest senere om dere ikke føler for det selv:)

Og så kjenner jeg noen som overrasket alle med å plutselig gifte seg. Ingen visste noe på forhånd utenom forlovere. resten ble kontaktet morgenen den dagen det skulle skje. De også ble gift, og holdt festen samme kveld;)

Skrevet

Hi her.

Tenker at det nok bør være i bunad, ellers kommer vi jo til å avsløre hele greia for alle gjestene.

Hun som jeg uansett hadde kommet til å velge som forlover kommer også til dåpen, for hun skal være fadder.

tenkte noe sånt som å ha en skikkelig fest senere i sommer eller noe.

Jeg kan jo skaffe meg brudekjole til den festen kanskje, og ta brudebilder den dagen, da får jeg jo mulighet til å komme meg litt i form etter fødselen og få ordnet både litt brunfarge og ordentlig sminke...hehehe.

Tillab, du vet nok hvem jeg er ja;)

Sliter fortsatt med valgets kvaler vi, eneste vi vet med sikkerhet er at vi vil gifte oss:)

Skrevet

Haha:) Jeg bare visste det, og har bare en ting å si, GJØR DET!

Og en brudekjole kan jo være så mangt, ta en tur på Tina Ritzi og kikk, der er det utrolig mye lekkert til slike anledninger:)

Så tar dere stor fest til sommeren og koser dere, litt lettere med barnevakt når minste er litt større også!

Så, jeg sier som jeg har sagt hele tiden, kjør på!

Trenger du hjelp med noenting så bare si fra, er her jeg, og selv om det kanskje ikke virker sånn så har jeg mer enn nok tid om noen trenger det også:)

*jubler litt*

Skrevet

Søsteren min og samboeren hennes som har vært sammen i 12år gjorde dette :o)

Kjempekoselig!!

Hun kjøpte derimot en nydelig aftenkjole som hun brukte i bryllupet/dåpen.

EN utrolig fin seremoni, rørende og.. Fantastisk nydelig =)

Feiring av alle deres år sammen, og i tillegg feiring av at dette ble deres siste barnedåp (da de ikke skal ha flere barn).

De kjørte en middag med øl og vin.

Kaker og vin + cognac.

Og pølser til slutt.

Festen var ferdig kl. 22 og ingen var overhodet fulle heller.

Mange som ikke drakk pga kjøring, graviditet ++ :o) (Mange som bodde både 7 og 13t unna..)

Vi hadde det koselig alle sammen. Vi var ca 15-20gjester med barn.

Alle barna var med helt til slutten også. Stortivdes og feiret en flott dag sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...