HØNAogEGGET *har født* Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Syns bare det står så mye rart der... F.eks på uke 20 står det at "tvillinggravide blir sykemeldt nå", hvorfor skulle alle tvillinggravide bli det?? Og så syns jeg de er så tidlig ute med alt, f.eks når magen synes, når man kjenner spark, at det er vanlig at far kan kjenne spark fra utsiden i uke 18 osv. Til og med tid for ultralyd er tidlig, uke 16 (hvis jeg ikke husker feil). Ved forrige sv.skap var jeg på UL i da jeg var 16+4, og fikk beskjed om å komme tilbake senere fordi det var for tidlig for rutine UL!! Nå fikk jeg UL 19+0. Er det bare jeg som syns BIM foregriper begivenhetene litt??
makkapakka med spire Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Enig, synes uke for uke inne på babyverden er mye bedre.
snuffe Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Mye tull. Den på babyverden virker langt mer korrekt, i hvert fall i forhold til ulike mål etc. underveis: http://www.babyverden.no/templates/BlankPage____574.aspx (Men jeg tror faktisk det finnes en generell anbefaling om sykmelding av tvillinggravide fra rundt uke 20-21, mener å ha lest det flere steder før. Behøver selvsagt ikke bety at alle leger praktiserer det).
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 26. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2009 Så rart! Jeg starter på uke 20 i morgen, og skal da på UL. Ville vært veldig rart å bli sendt rett hjem med sykemelding hvis de oppdaget at det var to der inne... Men så er kanskje formen litt annen når man har to enn en der inne...
Lykkelig g~g~j Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 syntes også de er litt rar. Husker jeg reagerte på det sist svangerskap også! Man ønsker liksom å lese om barnet men så står d gjerne bare andre ting som man ikke forventet seg! Syntes også at d er rart at det svinger sånn i vekt fra hvor man leser hen. På bim var fosteret 550g mens 800 et annet sted!
Gjest eelis+spire Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Jo, jeg syns det går veldig fort her.. Jeg er 15+1 og på uke 16 står det bl.a. "Far kan nå muligens begynne å kjenne babyens bevegelser fra utsiden av mors mage". Jeg har jo ikke kjent noe selv engang!! Jeg har heller ikke ul før jeg er 19+5 eller noe, så jeg syns det er litt merkelig at det allerede nå er tid for ul ifølge BIM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå