Gå til innhold

Noen som bekymrer seg for svineinfluensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alt er litt ekstra skummelt nå når jeg er gravid, og lurer på om vi er i noen ekstra faresone hvis/når smitten når oss?

Kan vi bruke Tamiflu for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke bekymret :) går bra det der :) media blåser opp saken veldig.

Tamiflu og gravide er det ikke nok forskning på og det blir en avveiing nytte/risiko som legen må ta.

Skrevet

Jeg er heller vanligvis ikke en bekymret person, men nå begynner jeg plutselig å tenke litt mer. Grunnen til at jeg plutselig er mer bekymret er at jeg jobber på en plass med mye reising. Folk som farter over hele verden... Vi har akkurat fått beskjed om at det er innført reiseforbud midlertidig til Mexico, men flyplasser rundt om i verden vil vel også være en real smitte kilde etterhvert... hmm.. Burde man sykemelde seg eller jobbe hjemme i fra hvis dette blir verre..??

Skrevet

Er det ikke som en vanlig influensa da? el har jeg misforstått?

Skrevet

Jeg er ikke redd, husker dere fugleinfluensaen ? Folk tok helt av, Oprah gikk ut og anbefalte matlagre etc. slik at man var forberedt på når den kom, og ikke OM den kom. Dette var garantert og bla bla bla.

Ser den ikke noe sted jeg ? Tror dette er rimelig likt, og ja, de som blir rammet får det jo hardt, men jeg tror alikevel ikke vi skal sitte her i norge og være redde og hysteriske ?!?! Da er jeg mer redd for å bli drept på åpen gate eller i bilulykker for å si det helt ærlig !

Ta det med ro og prøv å styre unna hysteritanker, det går nok bra, men man kan jo følge med på hva som skjer rundt det så klart.

Skrevet

Jeg bekymrer meg overhodet ikke, men holder meg selvsagt oppdatert i forhold til nyhetsbildet.

Synes faktisk det er synd at enkelte igjen går til hamstring av Tamiflu. Dette bør jo primært være forbeholdt eldre og syke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...