Gå til innhold

Hvordan hadde DERE ordnet dette???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg inn i huset til kjæresten min. Vi kommer til å få en verditakst på huset, og jeg vil deretter betale meg inn med halvparten av denne taksten. Dette antar vi er en del 100 000 over halvparten av hans nåværende lån/gjeld.

 

Han har, som sagt, allerede lån på huset, og har bundet renten på halvparten av dette lånet, mens det er flytende rente på den andre halvdelen.

 

Hvordan kan vi da, på best mulig måte, sørge for at jeg overtar lån tilsvarende halve taksten, uten å måtte betale på det han har bundet (i og med at det selvsagt er langt høyere rente på denne delen av lånet enn på den resterende halvparten), og likevel slik at vi begge får rettmessig avskrivningsmulighet for renter på selvangivelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..ingen gode tips å få?

Skrevet

Jeg hadde forhørt meg med banken, og bedt de sette opp et regnestykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...