<3MammaMia<3 Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Svigermor var på besøk idag. Tilfedigvis var vi ute sammen med naboen som har en datter på samme alder(2år). Jenta vår klyper andre barn litt av og til. Når hun gjør dette bruker vi og ta henne vekk fra situasjonen og fortelle at dette er ikke greit. Jentene lekte seg fint,men plutselig klyper jenta vår den andre. Svigermor kommer meg i forkjøpet når jeg skal snake til henne.Hun tar henne og smekker fingrene til jenta vår og kjefter. Ble helt satt ut og greide ikke å si noe. Jenta sto der bare som ett spørsmålstegn. Dette irriterer meg så grenseløst nå,jeg syns ikke det er greit å slå barn sånn som dette. Jo mer jeg tenker på dette jo mer irritert blir jeg.
ifie Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg håper du greier å si fra til svigermoren din om at dette ikke er greit!!
Supermamm Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Skjønner at du blir satt ut av det. Men neste gang håper jeg du sier klart ifra til henne, om ikke du står opp for jenta di, hvem skal gjøre det da?
Synnøve_Solbakken Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Sånn går jo ikke an... Smekking av fingre er ikke greit. Dessuten trenger man ikke kjefte veldig mye til en toåring... De fleste i 2-3-årsalderen gjør vel noe i den duren, slår eller lignende. Du får vurdere om du vil ta det opp med henne, hadde jo vært lettest der og da, men skjønner du så like mye ut som et spørsmålstegn som datteren din. Hadde hvertfall nevnt noe om det dersom hun skulle passe jenta uten at du er der.
<3MammaMia<3 Skrevet 26. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2009 Selvsagt skulle jeg gjort det,men siden naboene sto der så fikk jeg det ikke til. Men neste gang kommer jeg til å gjøre det. Jenta forstod ingenting av hva som skjedde. Hun har gjort lignende tidligere,jenta vår var veldig på å slå henne. Plutslig hørte jeg henne si,skal bestemor slå deg da!Også skulle hun tvinge jenta vår til å kose med henne etter at hun hadde slått. Da ble alt bare enda verre,men da ga jeg klar beskjed at jeg ikke syns det var greit.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Jeg synes de kan holde seg unna oppdragesen generelt, det er faktisk du som foreldre som har ansvar for dette i alle fall når du selv er til stede.....
Alba44 Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Da hadde jeg gitt henne klar beskjed om at en slik reaksjon finner vi oss IKKE i.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Du kan jo snakke med henne om det nå da, og gi beskjed på en grei måte at dere ikke praktiserer smekking på fingre o.l Og at du ble så satt ut i det hun gjorde det, at du ikk fikk gitt beskjed der og da.
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Har det ikke kommet en ny lov nå? Som forbyr all mulig form for fysisk avstraffelse mot barn? Mulig jeg surrer nå, men det er ihvertfall oppe til forslag, usikker på om det er vedtatt.. Det hadde ihvertfall vært et bombastisk argument mot svigers, at hun faktisk bryter norsk lov ved å smekke henne på handa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå