Gå til innhold

Att det går ann,svigermor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor var på besøk idag. Tilfedigvis var vi ute sammen med naboen som har en datter på samme alder(2år). Jenta vår klyper andre barn litt av og til. Når hun gjør dette bruker vi og ta henne vekk fra situasjonen og fortelle at dette er ikke greit.

Jentene lekte seg fint,men plutselig klyper jenta vår den andre. Svigermor kommer meg i forkjøpet når jeg skal snake til henne.Hun tar henne og smekker fingrene til jenta vår og kjefter. Ble helt satt ut og greide ikke å si noe. Jenta sto der bare som ett spørsmålstegn.

Dette irriterer meg så grenseløst nå,jeg syns ikke det er greit å slå barn sånn som dette. Jo mer jeg tenker på dette jo mer irritert blir jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres ut som det bare var en refleks fra hennes side. Det var jo sikkert sånn man gjorde det på den tiden hun hadde barn. Jeg ville gitt beskjed om at vi ikke ønsker å oppdra barnet på en slik måte, og at vi helst vil ta oss av sånne situasjoner selv når det er mulig.

Skjønner at du blir irritert, men husk at dette med smekk og knips av hender og fingre har vært brukt veldig mye, og det er ikke sikkert din svigermor er informert om at det ikke er metoder som er aksepterte i dag.

Gjest bissen
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig irritert, kanskje ikke mest for en smekk på fingrene, men for at hun i det hele tatt blandet seg inn og kjeftet på barnet..det hadde jeg ikke akseptert.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde heller ikke akseptert det i det hele tatt. Uansett hva som var vanlig når de hadde små barn, så har hun ingenting med å gjøre det på ditt barn. Hun er bestemor, da får hun jammen overlate barneoppdragelsen til dere. Hadde sagt ifra med en gang dersom jeg hadde opplevd det samme. Så jeg skjønner godt at du ble irritert...

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert dette! Det er DITT barn, og det er DIN jobb å ta deg av situasjoner som dette - ikke svigermor sin!

Mulig hun ikke tenkte seg om, men likevel.. Det er ikke vanlig at man reagerer slikt når det ikke er sitt eget barn.

Jeg ville tatt det opp med henne (om du ikke allerede har gjort det) og sagt at det der var noe som du ikke vil skal gjenta seg! Og gitt klar beskjed om at smekk på fingrene ikke er noe dere vil skal bli brukt mot deres barn. (Det er faktisk noe av det verste jeg ser!!)

Man er da tross alt voksne mennesker som kan ordne opp selv...

(kjenner irritasjonen her.. Har en svigermor - og far - som er på samme måte...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...