Gå til innhold

Livredd for at mitt barn har leukemi!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her for en tid tilbake om min femåring(snart) som hadde et anfall hvor han fikk kramper og så lysglimt, deretter mistet bevisstheten gradvis. Han kom fort tilbake igjen.

Vi var på sykehuset og det ble tatt ekg og prøver, ingenting var galt. Dette er nå 2mnd siden. I etterkant synes jeg han er annerledes. Ofte når vi bader blir han sliten etter badet og må ligge å hvile på gulvet, eller i sengen. Men det er ikke bare der. Han som var så aktiv blir ofte sliten og vil hvile seg, dersom vi går tur eller andre ting. Ikke misforstå, han er fortsatt aktiv, men han blir fortere sliten og medtatt. I tillegg har han ved flere anledninger klaget på hodepine. Han har ikke vært svimmel, men hodepine.

Igår fortalte mormor at han var blek, og at han ble sliten da de gikk tur som de alltid har pleid, og tidligere har det ikke vært noe problem.

Da han kom hjem igår tok jeg han med til byen, og da sa han igjen at han var sliten. Jeg spurte hvor, og han fortalte i magen. Magen var sliten sa han, deretter fikk han diare. Når han var ferdig var han ikke sliten mer, ifølge ham selv, og da var han helt i hundre igjen,

Akkurat det samme skjedde idag, han ville i sengen og hvile seg. Like etter måtte han på do, og det var skikkelig diare da også. Nå er jeg jo såklart overbevist om at han er dødssyk, selv om han ikke har hverken hovne lymfer eller noe annet som tilsier det. Jeg har imidlertid lest at man kan få anemi og annet av leukemi. Og det er jo typisk det at mitt barn dør ifra meg. Har jo ikke fortjent å få en sånn solstråle engang.

Noen som vet litt mer enn meg? Vær så snill å gi meg noen råd, jeg skal til legen med ham imorgen, men forventer såklart det værste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du generelt forventer det verste høres det veldig slitsomt ut! Har du gjort noe med problemet?

Høres ut som sønnen din har en infeksjon som ikke gir seg. Kan være han har for lav hb ("blodprosent") eller drikker for lite siden han blir fort utslitt. Hvordan har han det ellers? Trives han generelt? Hva sier de i barnehagen?

Skrevet

Ja jeg forventer alltid det værste. Dette er fordi han er det beste som har skjedd meg og såklart har jeg aldri fortjent noe så vakkert som ham. Dette er et problem for meg, ja, men nå er han ikke som han pleier. Leste såklart om tilbakevennende infeksjoner og anemi(lav blodprosent) ved leukemi, og såklart tenkte jeg det værste da...

Han har alltid vært plaget med magen. Han tåler melk dårlig. Han drikker mye, og har aldri vært noen storspiser, men jeg synes han spiser mere nå enn for et år tilbake.

Ellers har han det fint, han er en glad og aktiv gutt, ser aldri hverken lei seg eller syk ut. Trives godt med det meste, tror han savner pappaen sin endel, siden han jobber i utlandet. Barnehagen mener han er som alle andre. Han leker litt mer med jentene enn guttene, men det er nå som han ønsker det selv.

En helt normal gutt, med andre ord.

Er så forb.... redd!

Skrevet

Mye melkedrikking kan fortrenge jernopptaket. Jeg ville redusert på melkedrikkingen, gjerne stoppet den helt for en periode for å teste det ut. Diskuter det med legen i morgen og ta allergitester, også for pollen. Du bør diskutere melkestopp med legen for å sørge for at han får dekket kalkbehovet sitt på annen måte hvis du velger å kutte melk en periode.

Lykke til hos legen i morgen!!

Fortell hvordan det har gått, da!

Skrevet

Det kan være han ikke får i seg nok næring, eller at kroppen tar opp den næring han burde ha! Det kan nesten høres sånn ut, men jeg er ingen ekspert på dette feltet.

Sjekk han for cøliaki også, dette trenger ikke være arvelig, og kan plutselig dukkes opp i en familie. Det er allergi mot gluten, dette kan føre til mange problemer med mage og lignende.

Hos små barn kan også psyken spille en rolle i det daglige, om han savner pappaen sin. Så det er dessverre ikke lett å vite. Men jeg håper på det beste jeg, i situasjonen din! :)

Lykke til i morgen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...