Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Minien min sliter med å sovne for tida... Har alltid lagt seg sju, men nå er klokka som regel åtte flr han sovner. Pleier å la ham ligge i senga, selv om han syter litt. Han ligger og banker i veggen, men gråter ikke. Roper mamma-mamma iblant, da går jeg inn til ham og sier at det er natta og at vi må sove, og går ut igjen. Er dette greit? Syns litt synd på ham når han ligger der og dunker i veggen, men han gråter jo ikke eller noe.... han er to år forresten.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jenta mi på 2,5 har fått et litt mindre søvnbehov, og fremfor å stå opp tidligere vil hun være lenger våken (heldigvis!) Vi har løst det med å beholde leggetiden, men la henne ligge og lese i sengen etc, frem til hun sovner. Vi har kalt det hviletid, siden hun slår seg vran om vi sier sove, men det er helt greit "å bare hvile litt"...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 jeg mener det der er helt greit, og gjennomfører det selv på snuppis som er 1,5 år. hu er veldig trygg i senga si, og kan av og til ligge opp til 45 min før hu sovner. da ligger hun og banker, dunker, synger og skravler i senga si. noen ganger blir hun sikkert lei av å ikke få sovne og skriker litt. da gjør vi det samme som deg, inn og sier natta og så ut igjen.av og til må vi ta på sokker..... har ingen betenkeligheter med det, og gjør også det på minstemann
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Ok, så bra. Pleier å gi ham en av bøkene sine eller noe, som han kan pusle litt med. da titter han i den en stund, også sovner han etter hvert. Veldig trygg i senga si, men det blir nok kjedelig etter hvert. Takk for svar begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå