tommeliten og lillemy Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Vi er usikre på om vi skal kjøpe grind eller ikke. Tenker litt sånn at hvis vi passer på opp og ned en stund så lærer hun det, men på den andre siden er det jo tryggere å ha grind. Helt til den blir glemt oppe av en eller annen.... Hva er deres mening?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 vi har trappegrind, og er glad for det! Eldstemann ramlet ned trappen en gang, og det vil jeg ikke oppleve en gang til. Vesla vår er en villmann(villjente) og med henne hadde det ikke virket "å passe på en stund, så lærer hun det". Har ikke trappegrind nede, og der må vi løpe flere ganger om dagen, og det har vi gjort noen mnd nå
tommeliten og lillemy Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 ja, jeg er som sagt usikker. Vet om noen som ikke har det, og ingen har falt ned der så langt. Så de sier at det er unødvendig.
petite fleur Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Vi har trappegrind, og kunne ikke tenkt meg hverdagen uten Hos mamma og pappa fikk de ikke trappegrind før gutten vår var 1,5 år, men han holdt seg alltid unna trappa. Likevel ville vi ha trappegrind der også (vi er mye der), fordi han fortsatt er litt ustødig på beina og kan falle når som helst. Gutten er så vant til grinda at han sier fra hvis vi har glemt å ta den igjen, he he :-)
månestråle32 Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 jeg tror det er bra mye mer avslappende for dere som foreldre å ha grind!!!! det er skikkelig jæ... å være redd for at de skal falle ned trappa, spør du meg!! Vi har ei uredd og meget aktiv jente som lærer motoriske ferdigheter rimelig fort, så det å ha grind har vært en nødvendighet for oss. Hu lærte i alle fall å gå før hun klarte å vurdere konsekvenser for handlinger..... Hu er i dag 1,5 år og har gått opp og ned trappa alene ei stund nå. Vi brukte trappegrinda fram til hun tok opp låsemekanismen selv og tok beina fatt..... Vi har alltid gått opp og ned med henne slik at hu skulle lære seg å gå i trappa, bli sterk nok og få øvd balansen, og den treninga har vært bra tydeligvis, MEN DU VERDEN SÅ GLAD JEG ER FOR AT VI HAR HATT GRIND I DE MND FØR HUN VAR MODEN NOK TIL Å GÅ SELV!!!! ikke noe i veien for at dere kan slappe litt av med grind, og samtidig lære henne respekt for trappa litt og litt med kontroll fra deres side..... :)
Gjest Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Spørs veldig på hvordan løsningen på huset og trappen er. Der vi bodde før var liksom trappen midt i stuen og huset hadde 3 etasjer. Der hadde vi trappegrind. Når vi flyttet hit og minste kom til verden droppet vi dem enda de står i garasjen. Trappen er i gangen og ikke har vi kjeller. Jeg tenkte slik at med 2 andre barn i huset blir trappegrinden en falsk trygghet.
tommeliten og lillemy Skrevet 26. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2009 Har trapp til 2 etg i gangen, så det går ann å sette noe foran når vi holder på med ting. Har også to barn til, og jeg er redd de vil glemme seg mye. Gikk det bra da LotP? ikke noen store uhell?
Sjefsmegga Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Er stor tilhenger av at man utstyrer bolig og eiendom med et minimum av sikkerhets utstyr for å sikre de små. Trappegrind er for meg like viktig som sikringer på vinduer og sikkert utemiljø. Har også peisgrind, lås på skap og skuffer med innhold som kan skade barna.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Ingen uhell faktisk pga det. Trappen er grusom glatt derimot så mellomste har hatt litt uflaks til tider. Det ville jo uansett ingen trappegrind forhindret.
tommeliten og lillemy Skrevet 26. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2009 Takk for svar til alle! Skal gå i tenkeboksen! er fortsatt ikke helt overbevist om hverken det ene eller det andre....
Gjest Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 Jeg derimot har til dags dato aldri hatt noen form for barnesikring i huset.
mai mammaen til to Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 vi har hatt ned heletiden. men har en trapp opp fra stuen og. nå har mini begynt å interessere seg veldig for å klatre på ALT. han fyker opp trappene nå. er 11 mnd så da måtte vi bare ut å kjøpe grind. for kunne ikke gå fra han i to min i stuen for han krøp rett til trappen.
Sånn kan det gå Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Da er du helt motsatt av meg. Jeg er tilhenger av å lære barna å takle ting som kan være farlige og har aldri hatt noen av de tingene du nevner til noen av ungene. Har aldri hatt barnesikringsutstyr" i huset.
h2lita Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 Vi har heller aldri hatt spesielt sikkerhetsutstyr i huset. To barn, og ingen uhell så langt. Mye tålmodighet, og "opplæring" fungerer supert- spør du meg! Men, da må du selvsagt være innstilt på at det tar tid;) Minsten min er 14 mnd, og han takler trappa med glans! Var favorittaktiviteten i lang tid (gikk når han ble 10mnd).. Opp og ned trappa. Opp og ned trappa.... Nå er han konge på trapp:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Vi har ikke hatt trappegrind i trappa, men i åpningen fra stua og ut i gangen (trappa er i gangen). Dermed har hun kun vært på gangen i nærheten av trappa mens vi har vært på vei ut eller inn og jeg har da kunnet passe på henne. However, jeg lærte noe den vonde måten også - toalettet vårt er nemlig i forbindelse med gangen, og jeg tenkte at jeg bare kjapt skulle tisse mens hun lekte med noe i gangen, før vi gikk. Og på den tida hadde hun klart å klatre seg opp halve trappa og dette ned igjen. DET var ukult! KUnne jo seff vært løst veldig enkelt ved at jeg tok henne med meg inn på do og lukka døra, men det lærte jeg som sagt den harde måten. Ligger ikek trappa sånn at man må ha øynene på ungen 100% av tiden, så ser jeg ikke noen grunn til at man MÅ ha trappegrind (feks sånn som hos oss, som har mulighet til å lukke dør/grind ut mot det rommet trappa er i). Er den derimot "midt i stua" ville jeg hatt grind, sånn at jeg hadde mulighet for å snu ryggen til litt innimellom, feks når man lager mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå