Gå til innhold

Hvor henvender jeg meg for veiledning og hjelp? (slem mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange barn og venter en til. Min mann tjener bra og har de siste årene fikset alt mens jeg har vært hjemme og tatt meg av unger.

Saken er at min mann begynner å føle seg veldig trygg og tillater seg en oppførsel han kankje ikke hadde tatt sjansen på om jeg var barnløs eller stod mer på egne bein.

Jeg føler meg mange ganger fanget i dette forholdet. Og tenker, hva klarer vel jeg? Hva kan jeg tilby så mange barn? Ingen jobb og ubetydelig utdannelse og kompetanse.

Og drar jeg så blir vel det delt omsorg så null barnebidrag.

Er bare så deppa og lei meg nå. Sitter her åleine etter at han har rast ut døra på en av egotrippene sine fordi han ble sur for en bagatell.

Nå bor vi i et stort og dyrt hus, mye lån og han betaler også bilen min.

Han rakker ned på meg og føler seg trygg på at jeg aldri tør å reise eller vil klare meg på egenhånd :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med nærmeste krisesenter de kan hjelpe deg videre med advokat og lignende.

ellers så syns jeg at du bør komme deg bort fra denne mannen, både for din egen og barna sin skyld. Rakker han ned på deg er det også bare spørsmålfør han begynner og rakke ned på barna. Kom deg bort!!!

Skrevet

Men er ikke krisesenter og deres bistand mer for de som er mer i konkret fare.

Jeg er riktig nok mye ulykkelig og trist. Men han har ikke brukt fysisk vold. Mer psykiske trusler om at han går fra meg om jeg ikke ditt og datt. Fungerer jo bra. Jeg blir helt fra meg og får lettere panikk.

Skrevet

Har dere snakket sammen om dette? Er han klar over hvordan du har det? Har du prøvd å få deg en jobb, f.eks fått hjelp gjennom nav?

Det er ikke sikkert det skal så mye til for at dere får det bedre. Kan hende mannen din er stresset eller ulykkelig på en eller annen måte og at det gir slike utfall som du snakker om her?

Skrevet

det er faktisk noe du kan ta opp med fastlegen din. han eller hun kan henvise deg til psykolog. (selv om det virker som om det er mannen din som trenger det mest!!!) men da kan du kanskje få hjelp til å få opp selvfølelsen din litt, mot til å si imot mannen din, og mot til å gjøre ting du ikke tør nå...

ikke gi deg, både du og barna dine fortjener bedre enn det der!!! ikke la noen si deg noe annet!!!!

:)

Skrevet

Kanskje familievernkontoret er rette sted å starte?

Det beste ville vel vært om han fikk en oppvekker, og begynte å oppføre seg som folk igjen. At noen utenforstående tok en titt på hjemmesituasjonen deres kunne kanskje gi han denne oppvekkeren?

Skrevet

Han kan være veldig slem. True og kalle meg de styggeste ting. Så ille at jeg hadde reist på dagen hadde situasjonen vært annerledes. Og han er 100% sikker på jeg ikke tør. Han sier og ingen andre vil ha meg med så mange unger. Familien

Min bor på andre siden av landet.

Vi har ikke barnehageplass til minste og den nye kommer over sommeren. Så lite jobb på meg nå uansett. Får ikke engang permisjonspenger.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke akseptabelt og du skal holde fast ved at han ikke får lov til å snakke til deg på en måte som gir deg dårlig følelse, som krenker deg. Det er veldig viktig!

Har han gode perioder der han behandler deg med respekt? Kan du snakke med han da? Det kan være medisinske ting som gjør at han er ubehagelig.

Kan du få besøk av et av familiemedlemmene en periode? Kanskje ting endrer seg litt da? Prøv å utvide nettverket ditt, det vil gjøre deg godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...