Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Vært på båttur i går/ idag, og to av mine kollegaer så ei jente på Stena Saga igår. Hun var virkelig høygravid, sjangla rundt dritings med røyk og drinker. Klarte nesten ikke holde seg på bena. Hadde jeg sett henne selv, så hadde jeg tilkalt vaktene. Det er virkelig uforsvarlig!!! Hva skal man egentlig gjøre når man er vitne til sånne ting? Det enkleste er jo å ikke gjøre noe, men samtidig så lider et uskyldig lite barn. Og den tanken pines jeg ved... virkelig!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Jeg vet ærlig talt ikke- ellers ville jeg ikke rådført meg her (vet hvor mange avsagde hoder som ruller her iblant..) Men samtidig så mener jeg at hun kanskje kunne blitt tatt hånd om av vaktene slik at hun kunne sove av seg rusen eller noe før hun hadde feks sklidd på dekk og født på båten.... Hadde du ikke noe forslag, blond?
Tommage♀♂ Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Vel, dette gir kanskje et pekepinn på den fremtidige omsorgen til dette barnet da, så hadde nok reagert kraftig om jeg hadde sett henne. Men hva kan man gjøre liksom? Ufødte barn har visst ingen rettigheter
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 feil, ufødte barn HAR rettigheter. Rusavhenige mødre kan bli tvangsinnlagt frem til fødsel feks.....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Vet ikke helt hva man skal gjøre, men om hun har et problem med alkohol (noe som kanskje er tilfelle når en høygravid drikker seg dritings) , bør det vel kanskje være noe for barnevernet? Det finnes ihverfall avdelinger som kan tvangsinnlegge narkomane (og alkoholikere?), slik at de ikke kan skade fosteret. Man vet jo at om moren drikker i svangerskapet kan hun skade fosteret i forhold til at det kan få FAS. Men er jo vanskelig å gjøre noe med nå, om du ikke vet hvem hun var.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 Kjære vene, man ser da om et menneske er nesten høygravid!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 Småsporvinj gjør ikke det, hun skjønner ikke bedre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 Spurte du om hun er gravid eller? Hun kunne jo ha født for to uker siden for alt du vet og har fortsatt mage..eller??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 Det er noen gang det ikke er noe tvil..En spinkel jente, med stor /struttende mage..Og om det var SYKDOM som gjorde at man fikk en slik mage så skulle man vel uansett ikke gått rundt dritings,- vil anta det ville vært en gangske alvorlig lidelse om magen er lik en høygravid dame sin,- gitt at resten av kroppen er slank.... jeg ivlle snakket med noen av de ansatte,- evt kontaktet skipslege(er vel ofte det p åde fleste båter "just in case") slik at denne kunne tatt en samtale med henne "dagen derpå" og at offentlige myndigheter i hennes hjemland kunne tatt hnd om barnet frem til fødsel og etterpå..Bryr man seg ikke om barnet mens det er INNI magen, har man ikke rett til å "få prøvd" seg som mor etterpå heller.. Man har "Mishandlet barnet mens det var på sit svakeste og derfor vist at man ikke er i stand til å ta hånd om en baby UTENFOR magen....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #17 Skrevet 26. april 2009 Pcos - hehehehe. Ja, for da ser det ut som man er i 9 mnd småsporvinj? Har du pcos du eller?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Og hvorfor må du på død og liv vri hodet ditt for å forsvare den evt "sterke" part her? Her inne er visst moralen den at tvilen ALLTID må komme foreldrene/de voksen til gode,- ikke barna..de har tross alt et helt liv "å komme seg på"..... Har hørt om, kjenner to med, og har lest om PCOS,- og høygravid /PCOS, er som regel litt forskjellig..Ansiktet er ofte lit "svullent", ofte litt "grope" og med kraftig hårvekst, og ikke BARE mage,- ikke gravidmage nei.......Og om hun var så drita full så hadde hun kanskje uansett hatt godt av en natt avrusing og legeprat.. Jeg hadde reagert, tror nok jeg hadde alliert meg med noen (tilfelle hun bel sint) og spurt om hun er gravid..Unnskyldt meg om det var noe annet,- og fått henne tatt som "uegnet som mor" nå og i nærmese fremtid tvert om hun hadde /andre hadde bekreftet graviditet.... Det verste som kunne skje, en jente ble fornærmet, jeg litt flau....Om man ikke reagerer, det viser seg hun ER gravid- nok et "taperbarn" er født,- kanskje blir det et "løvetannbarn" ut av det,- kanskje er det en kommende stupfull høygravid blivende mamma hun "ruger" på.... Kanskje er det en ny "Baby P"....
Gjest Skrevet 26. april 2009 #19 Skrevet 26. april 2009 Nei jeg har ikke, men min venninne har. Og hun så definitivt ut som om hun var 9 (tilogmed kanskje 10-11-12) mnd. på vei. Tror du hun fikk mange blikk når hun var ute en tur eller?
Gjest Skrevet 26. april 2009 #20 Skrevet 26. april 2009 I og med at jeg ennå har til gode og se en gravid kvinne dritafull, så tenkte jeg med en gang jeg leste HI at, stakkars, kanskje hun har en sykdom (f.eks PCOS)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #21 Skrevet 26. april 2009 Det er ikke vanlig at kvinner med pcos ser ut som de er høygravide. Ja, noen av de er overvektige, og det samler seg gjerne rundt midjen, men å se ut som høygravid; nei!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #22 Skrevet 26. april 2009 Jeg blir ikke overrasket over hva gravide kvinner kan finne på og gjøre, når man ser hva kvinner er i stand til å gjøre mot barn som har kommet UT av magen....
Gjest Skrevet 26. april 2009 #23 Skrevet 26. april 2009 Om det er vanlig vet jeg ikke. Men fult mulig er det definitivt. Min veninne så rett og slett bare gravid ut, skikkelig kulemage.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #24 Skrevet 27. april 2009 Malin: noen av oss andre her som har født før også- du har ikke enerett på foreldrevett. Jeg har båret frem flere barn selv, og om du har problemer med å tro det, er det faktisk ikke så veldig vanskelig å se om en dame er høygravid eller ikke. Synd for deg om du tviler på alt og alle. Kanskje du skulle ta deg en pause fra dib?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #25 Skrevet 27. april 2009 Det morsomme er jo at HI sier hun ikke så henne selv. Alle vet at historier blir forandret hver gang de overleveres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå