Gå til innhold

trenger litt hjelp :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia, har et spørsmål.

inne på babyverden skriver man inn på terminkalkulatoren når første dag i siste mens er og hvor lang syklus man har. ut fra dette beregnes terminen. den sier at jeg er 7 + 3 og har termin 12.12.2009

MEN inne her, når jeg skriver inn den samme terminen får jeg opp at jeg er i uke 8 pluss noen dager.

hva skal jeg forholde meg til ? hvilken er mest riktig?

på forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TRor den på babyverden er mest riktig, bim ligger vel en uke i forkant?

Skrevet

Bim teller på en annen måte.

På babyverden får du opp hvilken uke du er i + dag (altså 7+3).

På Bim er det slik at når du bikker 7. uke så er du i uke 8. Og det er du jo egentlig også.. Vet ikke om du skjønte det?

Hvis du leser hva som står øverst på feks. "1.Trimester" så blir du litt klokere på hvordan det telles her.

Hos meg står det bare at jeg er i uke 7, mens på babyverden er jeg i uke 6+4 (altså min 7. uke).

Skrevet

Kjenner til problemet! :o) I følge barnimagen er jeg i uke 5 med termin 29/12 og har vel egentlig gått ut ifra dette. Sjekka nå ut babyverden og fikk opp forskjellig om jeg gikk ut i fra siste mens (5+5) og unnfangelse (5+1). Her skilte terminen mellom 24/12 og 28/12. Så det ser ut som at de regner litt forskjellig og vi får vel egentlig ikke vite før etter vi har vært på ultralyd... :o(

God tid til juleforberedelsene regner jeg iallefall med at det blir! Håper bare på at knøttet holder seg i ro til over nyttår, og blir et januarbarn. Hvor mange har forresten kommet til terminen!?? :o)

Skrevet

oj. dette var forvirrende. takk for svar =)

forstod jeg det riktig med at når jeg hadde første dag i siste mens 5 mars og har syklus på ca 28 dager. så er jeg i uke 8? får ikke det til å stemme i mitt hode, skal jeg ta utgangspunkt i at jeg er i uke 8 eller i uke 7 pluss noen dager?

unnskyld hvis det virket litt rotete formulert, men er bare litt forvirret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...