Gå til innhold

Har jeg rett på ammefri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jenta er 9 mnd, og jeg ikke fullammer henne lenger?

Noen som vet eller har erfaring ang jobb og ammefri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det har du;) Jeg benytter meg av det nå og lillemann blir 1år 05.05!

Så lenge du ammer har du krav på ammefri. MEN det er opp til arbeidsgiver om det er med eller uten lønn... Jeg jobber i kommune og vi har to timer med lønn om dagen. Men det er det ikke alle som har.

Så ta bare kontakt med din arbeidsgiver og bli enige om hvordan dere vil løse det best mulig for dere.

Jeg kommer en time senere og går en time tidligere.

Skrevet

Hvor lenge kan man ha krav på det da?

Skrevet

Ja, om du jobber fulle dager eller fulle vakter. Selv om du kanskje ikke jobber 100%. Så om du jobber 80% men fire dager har du rettigheter!

Skrevet

Jeg har bare 50% fast stilling, men jobber hele dager til vanlig ja. Du har krav på ammefri så lenge du ammer-enkelt og greit! Det er slik at arbeidsgiver kan be om erklæring fre hs eller lege når barnet er over 1 år om at du faktisk ammer,men tror ikke mange faktisk ber om det. De stoler vel nok på deg til det får en håpe;)

Jeg har tenkt å bruke 2timer ammerfri frem til august da han begynner i barneh. Så får vi se etter det. Kanskje jeg bare vil ha litt tid om morgenen til litt puppekos;) Lillemann her er ikke flink til å spise fast føde enda så greit med ammefri;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...