Frøken Freken Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jenta mi er nesten 8 måneder. Hun sitter ikke selv uten støtte, og jeg har derfor brukt vippestol fram til nå ved måltider. Merker imidlertid at hun er lei av vippestolen, hun vrenger og vrir på seg, og den er også upraktisk for meg som må stå gjennom måltidet. Går det an å sette barna i barnestol før de sitter uten støtte? Noen som gjør dette?
Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Helsesøster sa til meg at fra de er ca 6 mnd kan de sitte i barnestol under måltidene. Ellers skal de ikke sitte før de selv kommer seg opp i sittestilling fra mageleie. Men under måltidene (med støtte, puter o.l.) går det greit siden det er for så kort tid i gangen. Om dette er det eneste riktige vet jeg ikke, men det var nå det hs sa til meg.
temine Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 I de to kommunene vi har bodd i mens vi har hatt barn sier i alle fall helsesøster og fysioterapeut at småttisene kan sitte i barnestol fra de er 6 mnd gamle, uavhengige om de setter seg opp selv eller ei. De skal ikke plasseres der for lengre tid, men under måltidene er det helt ok. Knerten her er så sosial. Spiser nesten doble porsjoner når han får sitte i stolen og spise samtidig som oss.
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Vi har også fått samme info fra helsesøster...fra 6 mnd er det ok å sitte i barnestol under måltidene...Gutten min er 5 mnd, og jeg begynner nok snart å skru sammen tripp-trappen..Han er jo sååå interessert i hva som foregår ved bordet stakkaren som må sitte nede på gulvet hvor han ikke ser noe...
Frøken Freken Skrevet 26. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2009 Da stoler jeg på dere:) Men - hvor lenge er "for lenge"? Et skivemåltid kan ta ganske lang tid her i gården.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Har hørt det samme på HS som de andre her skriver, og tror nok at for lenge vil si i flere timer i strekk...Så et skive-måltid i stol tror jeg går heeelt fint. Blir vel litt som m Babybjørnen, at det er ikke 100 % gunstig, men skader heller ikke så voldsomt mye (tror jeg ihvertfall)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Forresten; ble rådet til å bygge opp godt med puter på sidene, sånn at de satt m mest mulig støtte!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 vi begynte også når lillemann var ca 6 mnd. sitter i tripp trapp stol med ryggplate. men hvorfor må du stå når du gir mat i vippestiol? kan du ikke sette deg? jeg setter vippestolen i sofaen og sitter selv ved siden va. eller vippestolen på gulvet ved sofaen og sitter selv i sofaen og mater....
Frøken Freken Skrevet 27. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2009 Har henne på kjøkkenbordet i vippestolen. Blir ganske mye griserier - men når vi har flytta inn i nyehuset skal jeg kjøpe en NYYYYDELIG tripptrappstol. Gleder meg:)
Idun Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Snuppa vår satt i tripp-trapp fra ca 6 mnd med litt støtte. Nå sitter hun selv, men kan ikke sette seg opp enda. Hun får lov til å sitte litt selv likevel, hun er jo rett i ryggen som bare det og bøyer seg fram og tilbake. Litt for husfredens skyld, men alt med måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå