Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Noen som vil dele? har så lyst til å begynne å bake litt i stedet for å bare ha kjøpebrød, men har ikke funnet noen jeg liker godt ennå, så derfor håper jeg noen av dere damer har noen å dele?
Sannali Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Her er vårt hverdagsbrød: 1 pk solsikkebrød 1 pk matpakkebrød 1/2 pk kruskakli 1/2 pk hvetekim Linfrø 3 pk tørrgjær 1,4 l lunkent vann ca 1 dl solsikkeolje Hadde før hakkede hasselnøtter eller valnøtter i, men har ei lita ei på ett så venter litt med å tilsette det igjen. Elter og former brødemnene med en gang og legger de i smurte former. Setter inn i lunken ovn på nederste rille til de har hevet seg tilfredsstillende. Setter så ovenen på 200 grader. Steiker i 45 minutter før jeg tar formene ut i ti minutter. Tar brødene ut av formene og steiker de resterende 10 minuttene uten form. Deilig å slippe å vente på at deigen skal heve seg og er ferdig med all baking, rydding og oppvask på ca 1/2 time:) Lykke til!
Gjest Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Takk, det høres kjempegodt ut! Skal helt klart testes
Sannali Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 ehm... glemte kanskje å si at denne oppskriften tilsvarer tre brød i mine former:)
Gjest Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 hehe, det var det bra du sa, for det hadde jeg nok begynt å lure på når jeg satte igang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå