Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min kjefter, "freser" (!), tramper hardt og slenger med dører. Det er greit nok bare det ikke blir for mye av det. Han må ha lov til å uttrykke sinne, men så var det måten da. Hvordan er det akseptert i deres hus å vise sinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenge med dører er ikke akseptert siden vi har ei lita ei som kryper rundt omkring.

Ellers så må de få lov til å kjenne på følelsene sine. Så lenge det ikke er bannskap eller at det blir sagt noe nedverdigende så er det greit.

De kan godt skrike ut at vi er urettferdige og slikt,men trusler samt kallenavn skal man holde seg for god til.

Selv er jeg sterk tilhenger av at man ikke skal trenge å skrike/rope til ungene sine, og håper på at man på den måten får redusert antall hylekonserter.

Samtaler uansett innhold bør kunne holdes på et normalt toneleie.

De eneste gangene jeg har hevet stemmen min har vært hvis det har stått om liv, så mine vet at de da MÅ lystre øyeblikkelig!

Jeg "hører" heller ikke hva ungene sier om de roper..ikke mannen min heller om han hever stemmen sin...hehe...Det er først når stemmene heves at usakligheter kommer på banen og det gidder jeg rett og slett ikke kaste bort tiden på..

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva gjør du selv?

Her i huset er reglene litt varierende - mannen min "tåler" mindre enn meg, men er også i stand til å bli rasende og brøle til barna. Jeg er av den mening at om det er greit at han selv brøler, så kan han ikke nekte andre å gjøre det. Vil han ha unger som oppfører seg 2penere2 må han oppføre seg penere selv.

Jeg bruker faen og jævlig av og til, det er ikke forbudt, så hvorfor skal det være forbudt for ungene?

Syns ikke egentlig det er interessant å diskutere antall desibel, hvilke ord osv. Jeg syns det er viktigere at den som ikke er sint klarer å holde hodet kaldt, og hjelpe barna å takle sitt sinne og bearbeide følelsene sine.

Gjest Antarctica
Skrevet

...det skulle selvsagt være gåseøyne, ikke totall på ordet "penere" !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...