Gjest Skrevet 26. april 2009 #26 Skrevet 26. april 2009 Tror legen vil gå på bakrommet å fnise hvis du drar dit i morgen og sier du kastet opp av svinekjøtt kjøpt i Norge og derfor er bekymret for svineinfluena;) ler av alle innlegene her inne..snakk om uvitenhet
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #27 Skrevet 26. april 2009 Er ikke det som er poenget, men hun nekter for alt som står svart på hvitt fra ntb. Smitter ikke og bla bla. Og oppkast er IKKE et symptom. Jeses.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #28 Skrevet 26. april 2009 Hva er det som er uvitenhet da nougat?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #29 Skrevet 26. april 2009 Er ikke så mye uvitenhet her, men det er enkelte her som tror det ikke er et symptom med diare, oppkast bl.a. Og at man ikke kan bli smittet fra svinekjøtt. Tar seg så dårlig ut å komme med påstander når man ikke vet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #30 Skrevet 26. april 2009 Kjære vene meg så mange latterlige påstander og svar det var her da... Hehe.. Morsom lesing da.. Såvidt jeg vet er ikke og har aldri denne typen svineinfluensa blitt påvist i Norge, poenget er jo at det er en NY type som også smitter fra menneske til menneske - og det er DERFOR man tror det kan utvikle seg til en pandemi... Så svinekjøtt kan man spise med god samvittighet, influensapregede mennesker som har vært i Mexico nylig bør man kanskje holde seg unna om man kan... Hysteri og elendig kunnskap er en dårlig kombinasjon....
Gjest Skrevet 26. april 2009 #31 Skrevet 26. april 2009 Det er ikke registrert smitte i Norge enda. Alle steker kjøttet på over 70 grader. Influensasymptomer er høy feber, muskelsmerter og i noen tilfeller kvalme oppkast. Regner med at HI hadde nevnt det i innlegget hvis hun hadde befunnet seg i Mexico...
Gjest Skrevet 26. april 2009 #32 Skrevet 26. april 2009 mener du: "Man kan ikke bli smittet av H1N1 ved å spise svineprodukter som er tilberedt ved minst 71 grader." ?? I så fall støtter det definitiv ikke at HI skulle ha blitt smittet ved å spise en svinebiff. Men det skal sies at jeg gikk ut i fra at HI hadde stekt grisen da... men det skulle jeg kanskje ikke gjøre?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #33 Skrevet 26. april 2009 Du mener også at oppkast ikke kan være et symptom småspor? Tviler meget sterkt på at hi er smittet, men det smitter ikke bare gjennom mennesker, også dyr. Tror hi kan ta det helt med ro.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #34 Skrevet 26. april 2009 hehe, kanskje hun var så sulten at hun spiste den rå.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #35 Skrevet 26. april 2009 hi her... dette var ment som tulleinlegg!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #36 Skrevet 26. april 2009 Dere nekter jo for at den smitter gjennom dyr og at de nevnte symptomene faktisk kan være symptomer, dog hi garantert ikke er smittet.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #37 Skrevet 26. april 2009 Joda, man kan fint spy når man har influensa. Men spying er ikke et typisk tegn på influensa nei. "Symptomer ved svineinfluensa hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa, som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet. En del av pasientene har rapportert diaré og oppkast. Fra Mexico meldes det om symptomer som likner alvorlig lungebetennelse. I likhet med sesonginfluensa kan svineinfluensa forverre en underliggende kronisk sykdom." Samme kilde som tidligere
Gjest Skrevet 26. april 2009 #38 Skrevet 26. april 2009 Det er ingen i denne tråden som nekter for at man kan bli smittet av dyr (svin)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #39 Skrevet 26. april 2009 ja, du fikk i alle fall mange tullete svar...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #40 Skrevet 26. april 2009 Hvis man ikke har vært i Mexico nylig, så kan man ta det rolig ang. svineinfluensaen.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #41 Skrevet 26. april 2009 Det har aldri blitt sagt at det var et typisk symptom heller.... Men det ble nektet for at det var et symptom....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #42 Skrevet 26. april 2009 "oppkast er ei heller et influensa (svineinfluensa) symptom" skriver du over her småsporvinj. Og pila skriver; "Ja, for det smitter jo gjennom kjøtt"
Gjest Skrevet 26. april 2009 #43 Skrevet 26. april 2009 "Ja, for influensa smitter jo via kjøtt og oppkast er det helt klassiske influensasymptomet, lissom ... Løøøøp til legen. Eller ikke." Det var da strengt tatt dette innlegget som ble diskutert var det ikke?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #45 Skrevet 26. april 2009 Og der skriver DU at det IKKE er et symptom.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #46 Skrevet 26. april 2009 Djiiizez, skal jeg gjøre det litt enklere for deg? oppkast er ei heller et TYPISK influensa (svineinfluensa) symptom Ble det litt enklere å forstå nå? Joda, jeg skjønner at du er ute etter å kverulere, men det blir liksom litt kjedelig i lengden. POENGET er at pilas svar var et morsomt og passende svar til hovedinnlegget.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #47 Skrevet 26. april 2009 Du er fjern du småsporvinj. Nå kommer du med "oppkast er ei heller et TYPISK symptom" Det var ikke det du skrev tidligere, det er det jeg skal frem til. For der står det at " oppkast ikke er et symptom" Ikke typisk som du har lirket innimellom setningen din nå. For typisk er det ikke, men det kan forekomme.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #48 Skrevet 26. april 2009 Litt tyngre for det enn først anntatt ja. Jeg satte da inn "TYPISK" for å få deg til å forstå, men det var visst litt vanskelig for deg ja. Mitt utsagn var som svar på at pila sier at oppkast ikke er et klassisk tegn på influensa. hvorpå anonym sier at pila er på bærtur, hvor på jeg igjen støtter pila ved å si at det ikke er et symptom. capice?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #49 Skrevet 26. april 2009 hahaha, du prøver SÅ hardt å ro deg inn igjen nå, og samtidig forsvare det utrolig teite og uintelligente svaret til pila... Der falt dere av de høye hestene deres, ja!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #50 Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner det, men bare så det er sagt så er det et mer hyppig symptom med oppkast ved svineinfluensa enn ved vanlig influensa. Og det er dere tydeligvis ikke klar over. Jeg ser at pila dramatiserer svaret sitt, men det virket på deg som det ikke var et symptom. Nå høres det ut som du vrir det om til at du kun prøvde å støtte pila.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå