Gå til innhold

feriere i sverige? hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gode tips? hadde dere turt?

tenker da i slutten av juli, har selv termin i begynnelsen av september...

noen som vet om nettsider etc hvor man kan les litt og finne overnattingsplasser/begyvenheter etc? Har da med en sønn som blir 3 år i september...

(kunne egentlig tenkt meg syden, men dropper det siden det er så varmt og "nærme" termin)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal nord i sverige så vil jeg absolutt anbefale Skellefteå, har feriert der nesten hver sommer siden jeg var liten, og barna mine vil til stadighet tilbake dit.. Vi elsker den byen..

http://www.skelleftea.se/skellefteacamping

Skrevet

Har sagt dette et annet sted også... Lurer på om det ble spurt om tips under reisesidene jeg.. Men kom deg til Öland!! :D Om du vil sørover da.. Det er stedet i Sverige med flest soldager i året. Øya er veldig kjent for et utrolig rikt dyre og planteliv og har utrolig mye spennende å by på.

Vi hadde bryllupsreisen vår dit og angrer ikke et sekund.. Tenker å dra tilbake når jenta vår har blitt stor nok til en litt lengre biltur :)

Vi dro nordover på øya og kjørte forbi kamelridning og bilbane for barn på veien til den campingplassen vi bodde på. Der var det utrolig barnevennlig med stort svømmebasseng og mye moro for barna. Eneste som kan være negativt er at vannet rundt øya er svinkaldt.. Var mange som bada på strendene, men for meg frista det ikke ;)

Et tips er å ha med sykler. Det er veldig flatt og skikkelig sykkelparadis med egne sykkelløyper fra nord til sør..

I tillegg var vi forresten på et sommerfuglmuseum som hadde levende sommerfugler som fløy rundt deg! Utrolig gøy!! :D

Jeg har bare gode minner fra Öland og anbefaler alle jeg kjenner å dra dit!! Bare å spørre om du lurer på noe mer :)

http://www.olandsturist.se/

Skrevet

jeg kan varmt anbefale godtland. øy utenfor sverige (nedre halvdel) der er det dryppstensgrotter, strender med rauker, gokart baner, en fantastisk koselig gammel by med spennende ruiner og koslige restauranter. Visby. og en botanisk hage. og sikkert mer som jeg ikke fikk med meg ;) både kjæresten min og jeg synes det er den beste ferien vi har hatt!!

Skrevet

Nord eller sør??

IKKE dra til Kalix iallfall. Hadde en utrolig kjip helg på hotell der nå før påske. Drevet av en psykotisk dame som nok står opp med feil fot hver morgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...