Gå til innhold

Trenger råd/tips ang hekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en hekk å anbefale? Har helst lyst på vintergrønn.... men er litt usikker. Synes barlind og thuja er fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Thuja er stygt egentlig.

Barlind har jeg ikke sett på lenge så den husker jeg ikke hvordan blir som (velholdt) hekk.

Selv har jeg satt blodeik eller blodhassel på øsnkelisten til ny hekk her, men de er jo ikke vintergrønne. Eller grønne i det heletatt egentlig.

Skrevet

Dytter:)

Skrevet

Er jo ikke akkurat mye å velge mellom hvis den skal være vintergrønn. Barlind er giftig. Thuja er fint hvis den trives og blir vedlikeholdt.

Skrevet

vi har thuja. Syns ikke den er kjempefin, men helt ok. Fordeler med den er at den er billig, og vokser fort. Ulempen er at du må passe på å klippe den hvert år, slik at den ikke blir alt for stor.

Skrevet

Er barlind giftig? Hm... Ja, er vil litt mer å vedlikeholde med thuja.Synes egentlig barlind er finest, men den er jo så dyyyr!

Skrevet

Jeg syns sjeldent thuja er grønn, vinter eller ikke. Syns de aller fleste har veldig mye brunt på seg og spesielt hvis de vokser langs med en vei eller fortau sånn at alle hundene går og tisser på dem.

Hvis du går på et litt mindre gartneri, feks Oasen hvis du har det i nærheten, så får du ofte god hjelp der. På Plantasjen har jeg aldri truffet noen som kan svare på spørsmål, selvom det sikkert finns noen der også.

Vi har gått for blankmispel som er grønn hele sommeren og blir fin rød før bladene forsvinner om høsten. Ulempen er selvfølgelig at den ikke er grønn om vinteren og at den vokser sakte, men vår har klart seg bra til nå selvom den ligger rett ved et fortau, så mange hunder tisser på den. De eneste buskene som ikke har klart seg så bra er de som ble tråkket på av nabounger den første vinteren når de kortet ned veien hjem med ca2meter ved å gå over hekken og plenen vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...