Gå til innhold

Hva spiser dere til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så "matlei" - har ikke lyst på noenting, spesielt når det gjelder middag. Samtidig er jeg skrubbsulten. Det er jo et lite problem....

Har dere noen tips? Jeg har vært ganske kvalm, og stort sett bare fått i meg pasta med ketsjup eller fiskekaker (ikke spør meg hvorfor jeg liker akkurat det...). Er mindre kvalm nå, men blir kvalm bare av tanken på middagsmat....

Alle tips mottas med takk ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat samme problemet som deg.

Spiser en del supper. Tomatsuppe er den store vinneren for tiden. Spiser også en del wok med kylling og grønnsaker.

Men noen dager får jeg bare i meg frukt og havregrøt.

Det er ikke lett det der :-) Men matlysten kommer forhåpentligvis tilbake snart.

Skrevet

Takk for svar, nephrania!

Tomatsuppe var en god ide. tror jeg skal prøve det imorgen. wok og kylling har jeg prøvd et par ganger, måtte bare kaste det... Vanligvis spiser jeg kylling mange ganger i uken, men akkurat nå klarer jeg ikke lukten engang... litt upraktisk ;o)

Men - som du sier - forhåpentligvis går det over snart ;o)

Skrevet

Hei:)

Jeg har akkurat samme problem som dere! Vanligvis liker jeg og kylling veldig godt, men hadde en kyllingsuppe som gjorde at jeg fikk helt "stygga" på kylling.

Den beste middagen jeg har spist på flere uker var pannekaker med sukker:)

Synes og at tomatsuppe smaker godt for tiden. Men utenom det, er det fint lite som frister. Fiskekaker hørtes ikke så værst ut, da.:)

Hvor langt er dere på vei? Jeg er 8+1 i dag, og har vel hatt det sånn her i snart fire uker :/

Skrevet

Her har det gått i grillet i flere dager nå.

Allt fra grillet kylling filét til grill kobra eller koteletter og pølser.

Synes allt som er grillet smaker godt om dagen jeg. =)

Og så spiser jeg endel potetgull også.

=)

Skrevet

fiskepudding

tomatsuppe

pariserpizza er plutselig veldig godt

:)

Skrevet

prøv noe friskt, kanskje grønnsaksuppe med kjøttbiter i?

Skrevet

morro at du skriver at du spiser fiskekaker. det gjør jeg også, sammen med kokte gulrøtter og potetstappe. det funker veeeldig bra. har også spist kylling(kyllinglår funker også) og ris, (med saus om du orker det) ellers så har jeg bare ketchup til og salat:D blir utrolig dårlig av å spise fet mat som lasagn og pizza.

er ikke lenge til så klarer vi å spise mer "normalt" en ting som faktisk funker for meg mot kvalemn om morgenen (vet at det ikke var spørsmålet ditt) men Kiwi og gulrøtter til å begynne med, og når kvalmen/uvelheten har gitt seg sånn noenlunde spiser jeg noen skiver, med hva som helst på.

lykke til

Skrevet

Ja! Pannekaker!!!

Mmm, det er godt det :-)

Med masse blåbær.Takk for det tipset.

Skrevet

Vi hadde kylling kormai gaar.mmmm kjempegodt og enkelt aa lage!!! Hjemmelaget kjoettkaker med mandelpotetog tyttebaer smaker digg og er smart aa oeve pa til man faar smaa barn:) Ellers er sekt ris med groennsaker og egg sunt og godt. De dagene jeg ikke er i form til aa lage middag fra bunnen er en opprocka pytti panne aa foretrekke..

Stekt/grillet kylling med ruccolasalat med pinjekjerner og balsamico/olivenolje dressing er godt og tar ca 20 min aa lage..

Kyllingdeig blandet med bassilikum/ chilli og hvitloek med ris er godt.

Hjemmelaget pizza, spaghetti med kjoettsaus/carabonara mmmmmmmm

Skrevet

Frister egentlig mest med mild mat og eventuelt mer salat og pizza, tacomat.. KLARER ikke kjøtt saus, og kokte grønnsaker.. Får det nesten ikke ned..

Fiskegrateng og sånne skjell med fiskepudding og erter.. Nam.. En god salat med masse godt og hvitløksbrødkrutonger..

Hva med landbrød skive stekt i olivenolje med hakket tomat og koriander :)

Skrevet

Jeg er 10+3 i dag, og jeg har det også slik, og blir kvalm bare jeg tenker på middagsmat... Er ikke så mye jeg har lyst på, blir kvalm av alt, og blir ofte bare sittende og pirke i maten, selv om jeg er kjempesulten, sukk... :/ Men jeg har også spist tomatsuppe en dag, og det var veldig godt! Samt hjemmelaget kjøttsuppe, det fikk jeg ned :) Så kanskje suppe er løsningen her, hihi... Ellers er noe av det eneste som ikke gjør meg kvalm, knekkebrød med brunost, eller havrefras. Klarer ikke å spise noe særlig brød. Og sjokolademelk er av en eller annen grunn helt topp! :)

Skrevet

Mange gode tips her! Tror jeg skal lage meg stekt ris i dag. det hørtes faktisk veldig godt ut - og en evighet siden jeg har spist selv. Fikk også tips om nudler av en venninne, og det synes jeg også høres godt ut. Det gjelder å være kreativ ;o)

Til frokost spiser jeg enten frokostblanding (Kellogs K f.eks) eller firkorn med biola naturell. Eneste som funker. og så spiser jeg mye frukt. det smaker veldig godt! Appelsin, druer, ananas på boks, bringebær (kjøpte frosne bringebær og tinte de opp - det var sååå godt!), bananer, osv osv. Får leve på det.

spiste mye usunn mat en liten stund - var det eneste jeg ville ha - men nå har jeg ikke lyst på det heller liksom... (men like greit det, ikke akkurat bra for vekten, eller for spiren)

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

jeg er svulten hele tiden, men har ikke hatt mtlyst denne gangen heller. Til frokost går det i cherios. Middag har jeg aldri lyst på. Spiser til vanlig mye grønnsaker og kylling, nå klarer jeg ikke se eller lukte på det. det eneste jeg har lyst på er komle (raspeballer).

til kvelds spiser jeg det samme som til frokost. ellers har jeg veldig lyst på baguetter fordtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...