mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Det handler om å lytte til ulike retninger. Jeg nekter å høre at fagpersoner som forsker på vaksinespørsmålet i 20-30 år ikke vet hva de snakker om fordi de kommer opp med "ubehageligheter". Gjem dem gjerne bort. Men alvoret i det de sier forsvinner ikke. Jeg vender det døve øret til når antroposofiske leger, kiropraktorer, homeopater og leger som tør å tale mot strømmen blir slaktet ned og ignorert som kvakksalvere på siden her. Vi har hatt svært gode erfaringer både med homeopatisk- og kiroppraktisk behandling. Hvorfor skal jeg ikke stole på dem? Det seg selv at jeg ikke avskriver hva de står for når jeg ser at dette virker. Jeg lytter. Og lærer. For de aller, aller fleste av oss er det stort sett uproblematisk (men dessverre plagsomt) å gjennomgå sykdommer. Med med en god helse i bunn har man alle odds med seg! Og Norge er i tétklassen i levestandard. Kom nå ikke her med de evige oppgulpene at uvaksinerte er sunne og friske på grunn av alle de vaksinerte. Den er for drøy! Utallige innlegg, artikler, foredrag, statistikker vil vise andre at dette står for fall. Det er langt fra uproblematisk å hangle gjennom livet med allergier, astmaanfall, ADHD, plagsomme eksemer og alvorligere lidelser (som autisme (jeg tror ikke på tilbakevisningene)) som skyldes det omfattende vaksinerushet man fikk som baby/barn. Den risikoen slipper mine tre unna. Ja det finnes friske og raske vaksinerte. Men samtidig ekploderer immunrelaterte lidelser rundt oss. Hvorfor skal jeg presses til å tukle med mine barns naturlige forutsetnnger (immunssystem) og risikere alvorlige helseskader resten av livet pga skrekken det er å bli rammet av sykdommer (- man kommer ut av med livslang immunitet) , sykdommer vi med våre fremragende muligheter til et sunt liv uten vaksiner er godt rustet til å takle. Maken til tøv og vås - igjen og igjen skremselspropaganda! Ikke tre dårlig samvittighet over hodet på oss som ikke vil risikere det de fleste går blindt rett inn i. Vaksiner gjerne, men la være å kreve det samme av andre. Vi har GODE GRUNNER TIL Å SI NEI TAKK! Så får dere lukke øynene for våre kilder, dere som tør. Det er en vektskål av to onder : Ønsket om å slippe unna sykdommer kontra ønsket om å slippe unna vaksineskader/alvorlige bivirkninger/sammenhenger. Vi velger hver vår skål. Jeg tror på de fagpersonene/kildene jeg har, Dere tror på deres.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Verdisyn eller ikke: Her er det utrolig mange "synsere", du inkludert (du "tror ikke" på de uttallige forskningsbaserte tilbakevisningene om autisme-sprøytet??? Det er da ingenting å mene/tro noe som helst om for ikke-fagpersoner?) Og så er jeg drita lei av de der idiotiske konspirasjonsteoriene om fagpersoners vikarierende motiver for å anbefale vaksinasjon. Hadde der ei det MINSTE kuttet ut det der tøvet, kan det hende noen flere hadde hørt på dere. Sist, men ikke minst: Det er DERE som tar risikoer på deres barn vegne, ikke vi! Det blir stadig trukket fra at en eller annen har egne uvaksinerte barn som er MYE friskere enn alle andres. Vel, guess what: Mine barn er kjernesunne OG vaksinerte!
mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 Der var du, ja... Tenkte meg at dette ikke sto lenge før jeg fikk napp :-) ...Vi mener forskjellig. Vi ser på helse forskjellig, vi har ulikt syn på vaksiner og anerkjenner ulike fakta. Det nytter ikke å sable i vei som du gjør. Og nå lager du et bilde over at alle tvilere/motstandsmeninger er en genuin samling. Helt feil! Vi er ulike som resten av befolkningen. Men har tatt et klart standpunkt - NEI! Hvem som risikerer hva på vegne av sine barn her , se det er det vi er så grunnleggende uenige om!!!!!!!!! Enda godt vi har et valg! Jeg spiller ikke russisk rullett med mine barn. Kjemidosene skal få ligge urørte. De skal ALDRI sprøytes inn i mine barn i solidaritetens tjeneste Det er helt utrolig at dere kjøper forsikringene om at å sprøyte coctaildoser av vaksiner inn i babykropper fra 3 mndr. alder i det tempoet som er i dag er uproblematisk, så, lykke til! Fint at dine vaksinerte barn er kjernesunne. Det gjelder dessverre ikke majoriteten. Se bare på sykefraværet i barnehager/skoler og veksten av allergier/astma. Jeg utfordrer herved helsesøstre/skoler/barnehager til å sjekke sykefraværslistene til uvaksinerte kontra vaksinerte NÅ! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 He, he - hvem er det som "sabler i vei"? Om dere anerkjenner det faktum at en ganske stor andel av foreldrene setter seg godt inn i hva vaksinasjon betyr, kan vi ha en reell debatt. Men dere (ja jeg sier dere, argumentene dere vaksinemotsandere bruker er ganske like) tar for gitt at vi er viljeløse idioter hele gjengen bare fordi vi følger anbefalingene. Jeg er forresten fullt i stand til å lese en forskningsrapport (jobber med slikt til daglig).
Helseinterressert Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Anonym 23:04, Dette er ikke riktig. Jeg respekterer andre som velger annerledes og har et annet syn en meg. Jeg er også åpen for at vaksiner kan ha en effekt og at noen ikke tar skade av vaksiner. Men jeg lurer på hvordan noen kan hevde at ens eget barn ikke har tatt skade når man får første injeksjon før den første dråpe med morsmelk (k-vitamin sprøyta med bla kaustisk soda) og påfølgende vaksiner i 3 mnd's alder? Min påstand er at dette er vanskelig å bedømme da immunforsvaret bruker flere år på å utvikle seg. Hadde man feks startet vaksinasjon ved 6 års alder tror jeg det ville vært lettere å se hvordan det påvirker. En annen måte er at begge foreldre er fullvaksinert mens barna er uvaksinerte. På denne måten har jeg sett hvor mye positivt det betyr for helsen å være uvaksinert ved å sammenligne foreldrenes helse som barn med barnas helse. Jeg kjenner også til en familie bestående av vaksinerte og uvaksinerte barn og her kan også det samme ses, det uvaksinerte barnet er vesentlig friskere enn sitt vaksinerte søsken.
Gjest Sunnmamma Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Sannheten er at det ikke er noen debatt. Dere har ikke en legitim sak, dette er hele problemet, og den eneste grunnen til at jeg gidder være her er fordi noen MÅ si ifra når noen kommer med hårreisende, håpløse påstander som de overhodet ikke kan dokumentere; og presenterer det som sannhet. Du velger konsekvent å stole på anekdoter, udokumenterte påstander og "alternativere" (homeopater, kiropraktorer,antroposofiske leger) med en AGENDA fordi dette passer DIN virkelighetsoppfatning. Du VIL at det skal være en sammenheng mellom vaksiner og autoimmunne sykdommer. Når du blir møtt med fakta, studier, undersøkelser, statistiske data som MOTBEVISER din virkelighetsoppfattning, nekter du bare plent å godta dem. Isteden gjentar du påstandene dine som altså er grundig motbevist om autisme, allergi og astma osv osv. Så hva skal til for å overbevise deg om det motsatte? En homeopat som forteller hvor farlig det er å la være å la seg vaksinere, vil det være litt tyngre bevis for deg enn studier som inkluderer hundretusenvis av barn? Saken er altså veldig enkel: Dere har ikke noen sak, dette er ikke en debatt. Dere er forholdsvis ekstreme "denialists" som selv etter å ha blitt forevist grundige bevis for det motsatte fortsetter og fortsetter å spy ut løgnaktig, useriøs antivaksinepropaganda, og den motsatte siden, bintang og megselv bla, svarer med å påvise den totale hulheten i deres argumentasjon og legge frem vitenskaplige studier, rapporter og statistiske bevis som viser at dere har NULL vitenskaplig basis for påstandene deres, og påfallende nok er dere i utakt med who, alle lands helsemyndigheter, en samlet vitenskap, osv osv. Dere er en marginal gruppe, med minimal støtte i opinionen. Dere har altså ingen gode grunner til å si nei takk, med mindre barna deres har imunnsvekkelser eller andre helseproblemer som gjør det umulig for dem å la seg vaksinere. Vaksiner er ved siden av såpen det største fremskrittet vi har gjort for folkehelsen
mamma-x-3 Skrevet 27. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2009 Vi har virkelig ikke muligheter for å snakke sammen. Beklager. Det kan ikke bli noen debatt FORDI jeg lytter til fagpersoner innen "alternative" metoder som kiropraktorer, homeopater og ikke minst min fastlege, en antroposofisk lege. Dere lukker ørene og lynene for dem. De er avskrives kategorisk, dere nekter å vurdere det som kommer fra den kanten. Dermed: ulike syn på mennesker, helse og behandling. Lost case! Jeg har fått fantastisk behandling av min homeopat. Hvorfor kalle ham kvakksalver når han faktisk flere ganger har hjulpet, hvor legene har kommet til kort??? For å si det som flere andre på siden her. Jeg driter i at dere latterliggjør og avskriver disse faggruppene. De har hjulpet oss på flere vis, så jeg er lutter øre når de taler om vaksinering. Og ikke minst - vi ser selv resultatet av å ikke vaksinere. Tre kjernesunne barn. Da får dere bare ble i statistikkene deres. Sorry, men vi har virkelig ikke noe å snakke om! Oppmuntrere alle til å finne så mye de kan om det hele - både for og i mot - og deretter ta et valg. Ikke la helsesøster eller sunnmamma ta dette for deg!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Blir litt lei av det der gnålet om dine tre kjernesunne barn. Jeg har riktignok bare to, men begge er kjernesunne OG vaksinerte.
Helseinterressert Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Anonym 21:14, Jeg respekterer ditt valg. Du sier dine to barn er kjernesunne, betyr dette at de aldri bruker/har brukt legemidler som feks paracet, antibiotika etc eller at de har noen kroniske sykdommer som allergi, astma etc? Vet du hvordan de ville vært uten vaksiner?
Helseinterressert Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Sunnmamma, Jeg kan ikke se at du har lagt frem noen bevis i favør av vaksiner. Det jeg har sett er studier som er lite egnet til å gi noen kunnskap i en brukers øyemed. Det hjelper lite å se på enkeltvaksiner når man feks i USA har 68 vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet og, satt litt på spissen, velger kun å se på noen få av disse. Det vil være mer verdifullt å sammenligne mennesker som har fått 68 vaksiner med mennesker som har fått 0. Jeg kjenner ikke til at det er noen av de 3000 norskfødte hvert år som slipper vaksiner som har negative erfaringer av dette. Jeg ser lite grunn til at en slik manglende forskning skal tale for stor eller økt etterspørsel av vaksiner.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Det som forundrer meg når jeg leser noen av disse innleggene, er at få tenker på hvordan barna en dag vil reagere på å ikke være vaksinert. Jeg er gift med en mann som ikke er vaksinert fordi foreldrene hans mente at det var unødvendig. Han er bitter på foreldrene sine i dag, og han uttaler seg klart og tydelig om hva han mener om at de tok "egne valg" som kan ha påvirket hans helse negativt. Et av spørsmålene som stadig melder seg i hans tilfelle er: Hva om sykdommen kusma var grunnen til at at han har dårlig sædkvalitet, og ikke kan lage barn på vanlig måte?
Helseinterressert Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Anonym 12:38, Vet din mann følgende? : The Lancet fastslo i en artikkel at vesttyske myndigheter hadde listet opp 27 neurologiske reaksjoner fra kusmavaksiner, inklusivt meningitis (hjernehinne-betennelse), febertokter og epilepsi. Og at USA i 2006 hadde det største utbruddet av kusma på rundt tjue år med over 6000 tilfeller og hvor 63% hadde fått to doser med kusmavaksiner? : http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/358/15/1580
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 Jeg har aldri tilgitt mine foreldre for at jeg ikke fikk slippe å vaksinere meg som 10 åring. Jeg var da overbevist om at jeg ikke ville ha noe ukjent sprøytet inn i kroppen. Jeg ble vaksinert og tok ikke fysisk skade av det, som jeg vet om. Men psykisk sliter jeg fortsatt med dette, jeg følte det som et overgrep på kroppen min.Alle mine barn får velge selv.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Eldstemann var en del forkjøla og hadde en del halsbetannelserunder, men dette skyldtes store mandler og problemet forsvant så snart disse ble fjernet. Han har ikke vært syk/forkjøla på flere år. (han er 8,5). Minstemann som går i barnehage har knapt vært forkjøla (20 mnd). Vet du hvordan dine barn hadde vært om de hadde vært vaksinert?
Helseinterressert Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Anonym 13:08, Takk for at du deler din erfaring og ditt valg. Jeg støtter frihet til å velge selv. Har du barn og hva velger de evt?
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Helseinterressert, at du ikke kan se jeg har lagt frem bevis tar jeg ikke veldig tungt, du har jo allerede bevist din intelligens for oss alle da du forsøkte å bruke statistikk over oppgitt dødsårsak på dødsattester som bevis på hvor høy dødelighet meslinger har. At 1,5 av 10000 dødsattester oppgir meslinger som dødsårsak betyr IKKE at meslingers dødelighet er på 0,15 av 1000 altså! Jeg har lagt frem tunge undersøkelser som totalt sett og hver for seg beviser at vaksiner både er trygge, effektive, og ikke gir hverken auitisme, allergi eller astma. Har du vitenskaplig bakgrunn eller utdannelse siden du hele tiden stiller spørsmål ved forskningen og avviser bevisene du blir fremlagt? Eller kan det hende at det er manglende utdannelse, evt manglende forståelse av vitenskap og vitenskaplig metode som gjør at du ikke godtar studiene du blir servert?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #17 Skrevet 28. april 2009 urfanatiske sunnmama, klarer du ikke å glemme en liten greie fr helseinteressert. med tanke på alt det vanvittig idiotiske du har klart å kvele ut av deg her inn, så stiller du i en helt egen katagori mor, jeg mener da en sånn som rapper ritalin fra medisnskapet til de vaksineskadde barna sine...med tanke på din innbitthet, så er det vel på tide å rulle inn, og gå over på valium, ikke alltid like lett å bedrive selvmedisnering....det har vi full forståelse for her inne....
Helseinterressert Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Anonym 18:27, Jeg antar at om barna hadde vært vaksinert som sine foreldre, ville de ha hatt de samme problemene som sine foreldre med allergi, gjentatte halsbetennelser og pencilinkurer, bihulebetennelser, ørebetennelser, hardere rammet av vannkopper, konsentrasjonsvansker, uro, polypper, feber gjentatte ganger etc etc. Foreløpig er 0 medisiner brukt (kanskje 1/2 paracet en eller to ganger), ingen pencillin, ingen allergi, kun enkelt tilfeller av oppkast og diare de første leveår til eldstejenta. Er det noen som blir syke i familien er det de vaksinerte, dette vises gang etter gang. At helseforskjellene skulle være så åpenbare med en vesentlig bedre helse til de uvaksinerte trodde jeg ikke på forhånd selv om jeg hadde mistanke. Jeg har vanskelig for å se noen andre forklaringer enn manglende vaksineringer for denne forbedrede helsen. Jeg etterlyser mer studier av uvaksinerte og vaksinertes helse for å få mer kunnskap om dette.
Gjest Sunnmamma Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Det var ingen liten sak. Helseinterressert klarte ikke å forstå matriale han selv fremla, og fortsatte å legge frem falske regnestykker selv etter han ble gjort oppmerksom på brøleren. Det er SVÆRT relevant fordi det viser - helseinterresserts manglende vitenskaplige forståelse - helseinterresserts manglende evne til å forstå data han leser - helseinterresserts manglende vilje til å forholde seg til sannheten
Helseinterressert Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Sunnmamma, Jeg har beklaget det du refererer til og også takket deg for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Likevel velger du å bruke dette for å forsøke å svekke andre med andre oppfatninger enn deg. Hvilke interesser har du i disse spørsmålene som "hjemler" en slik skitten taktikk? Har du økonomiske interesser i legemidler og/eller syke mennesker?
Gjest Sunnmamma Skrevet 29. april 2009 #21 Skrevet 29. april 2009 Helseinterressert skrev Likevel velger du å bruke dette for å forsøke å svekke andre med andre oppfatninger enn deg. Hvilke interesser har du i disse spørsmålene som "hjemler" en slik skitten taktikk? Det er overhodet ingen skitten taktikk. Siden du totalt mangler evnen til å kjenne din egen begrensning, og siden du later til å tro at du på noen som helst slags måte har kompetanse til å utale deg om vitenskaplige rapporter, samtidig som du viser en direkte PINLIG evne til å mistolke selv de mest folkelige, enkle statistikker (dødsårsakstatistikk), så MÅ noen fortelle deg(og andre) at du ikke har kompetanse, og derfor ikke kan taes på alvor. Om det er trist for deg å høre at du ikke har kompetanse her, at du er way out off youre league på disse temaene, vel det får så være, det kan jeg ikke ta hensyn til da jeg kun er ute etter sannheten. Og den står beviselig ikke du for.
Helseinterressert Skrevet 29. april 2009 #22 Skrevet 29. april 2009 Sunnmamma, Hvilken kompetanse har du selv rundt disse spørsmålene?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #23 Skrevet 29. april 2009 Sunnmamma er da ikke mer fanatisk enn de mest ekstreme vaksinemotstanderne her inn, da...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #24 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes ikke det er rart at du har tre kjernesunne barn - vaksinerte eller ikke. Majoriteten vaksineres, og dermed beskyttes også dine tre kjernesunne barn. Det er ingen tvil om at vaksiner har vært en sensasjon innen helsevesenet. Og det er viktig at minst 95% av befolkningen for å opprettholde immuniteten. De siste 5% burde være forbeholdt barn med nedsatt immunforsvar som ikke kan vaksineres. Andre friske, kjernesunne barn bør vaksineres.
mamma-x-3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #25 Skrevet 3. mai 2009 Jeg synser da slett ikke bare utfra tro alene som mange hevder at jeg gjør???? Poenget mitt med dette innlegget (øverst) er at jeg lener meg på andre kilder (har lagt ut flere av disse tidligere), forskning, og utallige faglige eksempler/erfaringer og rapporter (som dere på deres side gjør), men med andre konklusjoner. jeg ser at vi ikke vi blir friskere av å utslette sykdommer fra jordens overflate. Der står saken. Diskusjonen er faktisk låst nårkommer fram. For dsem som gidder å lese mer enn brosjyren på helsestasjonen kan dere begynne å bla baketter her. Mye lkt og ulikt - noe useriøst fra begge sider - men jammen nok til at vi kan begynne å tenke litt over saken hver for oss. Så får vi respektere konklusjonen vi kommer til, hva den skulle være. La de uvaksinerte være i fred for idiotisk hets. Dere er slett ikke årsaken til den gode helsen uvaksinerte har. Den æren skal sunn livsstil og høy levestandard ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå