Gå til innhold

roper på Alva!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, viser til innlegget om vippestol, finner det ikke igjen på bim, så jeg spør her. Du sa at vippestolen var så passiviserende for baby? hva mente du med deg? og hva brukte du istedet? Feks når du dusjer, går på do osv? jeg her vant med å en veldig urolig baby, som gråt mye, og måtte derfor ha den med meg overalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mente at babyn får ikke langt på et flatt underlag (selv om man legger ned ryggen, ligger de jo på en måte i en "grøft" pga stoffet gir etter for vekten) og dermed ikke øvd opp musklene sine som den trenger for å etterhvert kunne rulle osv. De blir på en måte sittende stroppet fast, uten mulighet til å utvikle seg fysisk.

Jeg hadde selv en veldig urolig og krevende baby med nr 3 (tror han hadde kolikk), så han ble mye bært på, og lå ikke så mye på gulvet (på matte/teppe) som jeg skulle likt, men gikk nå innimellom når jeg kunne sitte der og prate med ham osv. Dusjing ble stort sett unnagjort på morningen før mannen gikk, og toalettbesøk tar jo vanligvis bare noen sekunder, så de sekundene fikk han tåle. Ellers la jeg ham på stellematte på gulvet, så fikk han heller skrike bitte litt, en må jo få dusjet/gått på do ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...