Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har for lite melk til jenta vår, og vi prøver å få henne til å spise morsmelkerstatning... hun tar flaske fint, men liker ikke morsmelkerstatning.. hun er 5 mnd, og selv om det er samboer som gir henne mat, og jeg ikke er tilstede, og hun er slte, så vil hun ikke spise det... bryter snart sammen her.. hva gjør vi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det kanskje økedøgn?

Pumpe deg for å øke prod.

Alternativ er å gi velling på flaske

Du kan jo også prøve litt fast føde (en skje er nok i starten). Banan f.eks. (pass på at den er moden)

litt havresuppe (koke opp havregryn i masse vann, sile av)

lykke til!

Skrevet

Jeg har hørt et par barselsvenniner som har hatt et lignende problem. De har begge funnet ut at barnet liker ferdigblandet mme (sånn type nan på boks) - men ikke pulvernan som man blander selv.

Den ene sa også at nan på boks smakte mye mer som morsmelk enn pulvervarianten. Hun har tydeligvis smakt på alt :)

Det er jo verdt et forsøk? Hvis dere ikke allerede bruker denne ferdigblandene typen da :)

Skrevet

Småfolk har forøvrig også en ferdigblandet variant :)

Skrevet

hun spiser babygrøt, risgrøt to ggr daglig, men har ikke nok melk til de andre måltidene, og hun nekter å ta flasken med morsmelkerstatning.. hva skal jeg gjøre??

Skrevet

Snuppa her er ikke begeistret for ferdigblandet nan... men den jeg blander selv går bra :) Men den jeg lager selv har jeg som regel malt i også så kanksje det har noe å si? Malten har jeg i for å unngå hard mave, men den setter jo litt smak også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...