Gå til innhold

Misshandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i min familie på 13 år ble tatt i drikking av alkohol. Når faren fant ut dette. Tok han tak hardt i nakken hans og slepte han inn på rommet.

Gutten har kjempe vondt, å ble ganske redd han.

Kan dette ses på misshandling? Moren stod å så på men sa ingenting. Jeg vet og kjenner han at han har ett utrolig sinne! (faren)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

+ at gutten vil ikke at jeg skal si dette til noen som helst. Pga at han er redd faren sin.

Skrevet

Ja, det vil jeg si er mishandling. Jeg ville tatt en tlf til barnevernet.

Skrevet

Ja. Jeg tror jeg må det ja.

Skrevet

Hmmm... tja, tvilstilfelle vil jeg si. Det hadde vært verre mishandling om foreldrene ikke gjorde noe etter å ha oppdaget alkoholinntaket, i mine øyne. 13 år er ung start, det, altfor ung. Det er enda 5 år til han selv kan kjøpe alkohol. Og alkohol er verre enn mye annet, når en er så ung med en hjerne som fortsatt utvikles

Min tenåring vil rømme hjemmenfra hver gang jeg tar opp tema om noe han har gjort(eller jeg har hørt rykter om at han har gjort), og synes jeg er den verste mor i verden. Dette sier han sikkert til kompiser også. Han har hatt rømning i tankene de siste dagene, også;)

Jeg tenker at var det kun det klipet i nakken, og dette ikke er dagligdags, så er det kun en forbanna far til en sønn som ikke hører. Hva gjorde far mer, når de kom inn på rommet? Pratet/kjeftet? Helt normalt i så tilfelle. En skal jo ikke like å få kjeft, da. Det er jo litt av poenget med straff/kjeft.

Hva synes du om 13-åringen som drakk, da? Greit? Hva ville du gjort om det var din sønn? Sitte å prate fint og søtt med ham, og forklart alkoholens virkning? Tror lite på at det hjelper, du.

Skrevet

Jeg sier aldeles ikke at det er greit at en 13 åring drikker alkohol. Men jeg reagerer på sinne til faren. Jeg vet at det er helt normalt å krangle å kjefte. Jeg hadde da aldri tollerert at min sønn hadde gjort noe sånt.

Men jeg tror heller ikke at det hjelper å bruke kroppskontakt på en 13 år gammel gutt. I vertfall ikke å ta så hardt i. Jeg mener det er feil. Derfor reagerer jeg.

Skrevet

Hvis det er noe faren gjør til vanlig er det jo ikke bra, men en engangshendelse av den typen kan vel skje i omtrent en hvilken som helst familie vil jeg tro bare avkommet ypper nok. Jeg tviler på at gutten får varige traumer av en engangshendelse som skyldes hans egen idioti, men hvis faren pleier å dra ungen etter øra hadde jeg sett alvorlig på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...