Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Bare lurte litt etter den andre tråden her. Synes det var så mange osm skrev at deres små hadde fått 2 års jeksler når de var bare 14-15 mnd gamle, og det synes jeg i så fall er ekstremt tidelig, men helt sikkert fullt mulig :-) Barna får to sett med melketennerjeksler, noen når de er rundt 1 år (jeg kaller dem 1 års jeksler) og noen når de er rundt 2 år, altså 2 års jeksler. Bare lurer på om noen kanskje kan ha forvekslet jekslene litt her? De første jekslene de får er i hvertfall IKKE 2 årsjekslene, 2 års jekslene er de siste jekslene de får før voksentennene kommer med 6 års jekslene.
Blue Lady Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg var en av de som svarte 1,5 år da de fikk 2års jekslene. Er jo ikke så vanskelig å ta feil når de har 1 sett med jeklser (1års jekslene) og ser at sett nr 2 kommer?
Gjest Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 For all del, bare lurte litt synes jeg synes så mange svarte så ung alder på barna sine :-) Ser jo nå at innlegget mitt kanskje virker litt nedlatende, det var overhode ikke hensikten min, er bare ikke alltid formuleringene mine blir helt som jeg hadde tenkt. Forstår det godt om noen tar feil fordi man hører jo aldri ordet "1års jeksler", så da er det forståelig og tro at de første som kommer heter 2 års jeksler.
Blue Lady Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 hehe, ser nå at jeg var litt frekk i mitt svar, det var heller ikke meningen;) Så på Wikipedia at det er vanlig å få 2-års jekslene fra de er 20-30 mnd.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Hehe... To litt morgengretne sjeler her i dag? ;-) 20-30 mnd synes jeg høres veldig riktig ut, og de første er vel vanlig å få fra 12-18 mnds alder tror jeg.
Blue Lady Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 her står det 10-16 mnd for 1års jekslene http://no.wikipedia.org/wiki/Tenner men om man kan stole 100% på wikipedia er jo en anne sak )
Gjest Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 10-16 mnd er sikkert rett det, er bare mine eldste som har vært utrolig treg med å få tenner. Mellomste var 11 mnd og 3 uker gammel før han fikk sin første tann, hehe... Blir jo feil å måle etter dem da. Mini er mer normalt i rute her, var nøyaktig 6 mnd når første tannen dukket opp og hadde vel ca 6 tenner når han var 1 år.
Blue Lady Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Ja det er nok store forskjeller. Kjenner en jente som ikke fikk sin første tann før hun var 14 mnd, så kom resten ganske raskt så hun hadde alle hun skulle ha når hun var 2,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå